PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

Friday, 17 August 2012

Rakyat Malaysia akan bermandi Darah Lagi

Oleh:

Aku terpaksa tulis artikel ini sebab aku rasa hangpa tak mengambil kisah tentang malapetaka yang bakal menimpa rakyat Malaysia. Bagi aku, tak boleh tidor lena bila teringat kat malapetaka ini. Apa malapetaka yang aku maksudkan?

13 Mei 1969

Bagi aku, peristiwa 13 Mei 1969 ada satu malapetaka. Dimana, peristiwa itu merupakan peristiwa yang paling berkesan dalam Projek UMNO “Memperbodohkan Melayu”. Kalau hangpa tanya aku, kalau kita bicara tentang Perhubungan Antara Kaum,maka kita boleh bahagikan tempohnya, “Sebelum 13 Mei 1969 dan Selepas 13 Mei 1969″. Kenapa aku kata begitu?

Setiap bulan,aku gunting rambut kat Kedai Bro India kat tempat aku. Dalam duk sembang pasal politik negara, terkeluar cerita pasal hubungan antara Melayu,Cina dan India. Kawan tukang rambut itu pernah cerita kat aku, “adik, dulu saya punya muda-muda punya time banyak seronok. Orang-orang India kat estate ada ramai kawan-kawan dari sini punya kampung Melayu. Bila pasang itu P.Ramlee punya gambar kita pegi tengok,bila MGR punya gambar diaorang pun mari tengok.Orang India dulu selalu cakap itu Melayu dulu punya hati tadak kotor. Tapi,lepas itu 13 Mei punya gaduh kita India dan Cina tak boleh kawan sama Melayu macam dulu. Sampai sekarang kita tengok Melayu punya orang pun kadang-kadang takut”.

Hangpa faham apa kesan peristiwa 13 Mei 1969 kepada Melayu sehingga sekarang? Melayu dipandang sebagai satu ancaman oleh orang-orang bukan Melayu. Adakah bangsa Melayu nie suka menjadi ancaman kepada bangsa lain? sudah tentu, jawapanya ialah “tidak”. Siapa yang cetuskan peristiwa 13 Mei 1969 kalau bukan bapak Najib? Aku berani kata,kesan negatif 13 Mei 1969 semakin lama semakin kurang.Kalau tidak,semasa Perhimpunan Bersih dan Hindraf pasti gaduh.Nasib baiklah tak berlaku begitu.

Kenapa peristiwa 13 Mei 1969 dicetuskan oleh bapak Najib? kalau nak tau sebabnya aku terpaksa petik sebaris daripada artikel MSK,” propaganda pilihanraya Umno kali ini ialah 3R. Royalty, Religion and Race”. Masa tu UMNO/BN ditolak orang rakyat Malaysia khasnya kaum Cina,khususnya di Pulau Pinang.

Memang betul apa yang dikatakan oleh MSK. Kalau UMNO rasa macam nak mampui dan ditandang rakyat daripada terus berkuasa,maka mereka akan gunakan ‘Isu Kaum’ sebagai api yang musnahkan keharmonian antara kaum.

Seperti aku kata tadi, kesan negatif akibat daripada peristiwa 13 Mei 1969 semakin terhakis kerana perubahan pemikiran rakyat Malaysia.

Tapi,




Rakyat Malaysia lagi sekali mula mununjukkan kebangkitan besar-besaran mereka untuk ‘Talkinkan’ UMNO/BN. Menarik sunguh apabila kali ini Najib sendiri perlu berhadapan dengan kebangkitan rakyat ini. Maka,Najib dan gengnya mungkin merancang satu lagi 13 Mei 1969 untuk mencetuskan pergaduhan antara kaum. Tapi,rakyat Malaysia semakin lama semakin bersatu padu (Inilah satu-satunya perkara yang membuatkan saya bangga sebangai anak Malaysia,yang lain macam dunia setan). Mungkin Najib tak boleh cetuskan kontrovesi perkauman melalui demontrasi. Usaha-usah Najib dan gengnya untuk cetuskan perbalahan kaum seperti Usul kepala Lembu,Interlok,Senaman Pungung,Angpow Putih,Serangan keatas Gereja, kesemuanya GAGAL.

Sekarang, Najib nak guna pendekatan baru pulak untuk cetus perbalahan antara kaum. Tapi,kali ini seniman diperalatkan,bukan lagi Pemuda UMNO Malaysia.





Seperti diketahui umum, Najib telah memberi peruntukkan untuk terbit film ‘Tanda Putera’.Kita disahkan bahawa ada agenda peristiwa 13 Mei 1969 dalam film tersebut. Bila ditanya kepada Pengarah film tersebut, dia kata “agenda itu hanya dalam 10 minit”. Jika,Najib tak nak ‘highlight’kan 13 Mei, kenapa dalam poster ada gambar yang mengingatkan kita peristiwa hitam negera?

Cuba hangpa fikir,kalau teringat kekasih lama,hangpa nak tak jumpa dia lagi? pastilah,hangpa nak sebab terkenang.Macam tu jugak 13 Mei 1969 dingitkan semula dengan harapan peristiwa itu berulang lagi.Film nie pulak bakal dipawangamkan pada 13 September 2012. Harapan,UMNO ialah perbalahan tercetus antara kaum dan rakyat akan bermandi darah serta ini membolehkan UMNO terus ditaktha pemerintahan. UMNO guna duit rakyat untuk bina film sebagai kempen Piliha Raya mereka serta Melayu dan bangsa-bangsa lain terus diperbodohkan,sekaligus dipecah belahkan.

Melayu dipandang hina kerana permainan politik UMNO/BN.

Kalau UMNO/BN terus diberi mandaat dan dipercayai serta ditaati,
maka,

Rakyat Malaysia akan bermandi Darah………..

Sumber 

6 comments:

  1. betapa hinanya para peminpin politik melayu umno sangup mengorbankan bangsa sendiri bergaduh.

    ReplyDelete
  2. Hehe...macam2 cara korg nak takutkan org ramai...jgn lupa anwar dok dlm umno lame gak...keh

    ReplyDelete
  3. Kita di Malaysia janji ada 1 kaum "Malaysian" sahaja. Kita semua Malaysian sudah lahir dan duduk di Malaysia berpuluh-puluh tahun. "Orang Politik Jahat" menggunakan "Perkauman" untuk Kepentingan Sendiri. Gunakan Isu "Keistimewaan Kaum" untuk Kekayaan Sendiri. Mereka ambil " Keistimewaan itu " dibagikan berikut :-

    95% di bahagikan oleh 5% Pemimpin Politik
    5% di bahagikan oleh 95% Orang-Orang Kampung

    Sebab itu kita Rakyat Malaysia, 1 Bangsa ia-itu 1 MALAYSIAN.

    MAKA, KITA 95% "ORANG MALAYSIAN" SEDARLAH, JANGAN DIBODOHKAN OLEH " ORANG POLITIK JAHAT " ... KITA 1 MALAYSIA ... KITA 1 BANGSA... MALAYSIA BOLEH... MALAYSIA DEMOKRATIK BENAR!!!

    ReplyDelete
  4. Jangan bergaduh. Tak baik.

    ReplyDelete
  5. Fitnah itu lebih besar dari membunuh. Sayangilah Negara dan Islam. Islam akan terpeliharakah jika pemimpinnya kafir? Tidak berdosakah jika pemimpin tertinggi adalah kafir. Jgn ikut emosi, nak jadi mcm palestin ka baru nak nyesal. merempat dibumi sendiri. belajarlah erti bersyukur

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers