PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Friday 21 September 2012

[Bergambar] : Jam Tangan Rosmah Mansor LIMITED EDITION (Bernilai RM350,000 – RM500,000)?

Kalau dahulu, beginilah perkiraan kasar pendapatan seorang yang bergelar daripada ahli parlimen sehinggalah yang bergelar Perdana Menteri. Cuma sekarang ia telah meningkat ke angka RM50,000 – RM60,000 sebulan (pendapatan minimum Perdana Menteri Malaysia). Cuma kami sedikit takjub dengan koleksi satu demi satu barangan mewah yang “berjaya” dimiliki oleh individu yang menggelarkan dirinya sendiri sebagai sebagai “First Lady of Malaysia” iaitu Rosmah Mansor. Terkini…..


Terkini koleksi yang jam tangan yang dipakai Rosmah dalam satu majlis yang dihadirinya di Vietnam berjaya dirakam lense kamera…Dikatakan harga jam tangan yang dipakai oleh Rosmah Mansor dikatakan bernilai antara £70,000 - £100,000. Dan harga tersebut tidak termasuk duit import lagi.

Jam Rosmah (Gambar) Jam Tangan Rosmah Mansor LIMITED EDITION (Bernilai RM350,000   RM500,000)??
Dengan gaji minimum baru bagi Semenanjung Malaysia sebanyak RM900 manakala di Sabah Sarawak diletakkan pada paras RM800, ini bermakna di sini jikalau diambil contoh orang-orang Semenajung mereka memerlukan _____________  berdasarkan perkiraan di bawah ini :
  • RM900 x 12 (bulan) = RM10800 x 46 tahun 4 bulan = RM500,400
  • Ini bermakna mereka memerlukan sekurang-kurangnya 46 tahun lama unutk memiliki jam tangan mewah berjenama Franck Muller ini
  • Harga jam tangan sahja sudah menyamai 1-2 buah harga rumah yang agak selesa?
Jenama Franck Muller merupakan salah jenama yang telah menghasilkan antara jam tangan paling mahal di dunia yang bernilai USD2.4 juta.
Jam Termahal Di Dunia (Gambar) Jam Tangan Rosmah Mansor LIMITED EDITION (Bernilai RM350,000   RM500,000)??
Persoalannya bagaimana beliau boleh berbelanja mewah seperti ini?
  1. Bagaimana Rosmah Mansor masih mampu meneruskan tabiatnya sehingga mampu memililki satu lagi barangan mewah (jam tangan berjenama Franck Muller) selepas berjaya melakukannya ketika memiliki cincin bernilai RM24 juta sebelum ini.
  2. Banyak sangatkah pendapatan seorang yang bergelar Perdana Menteri Malaysia sehingga berjaya menampung perbelanjaan mewah isterinya selama ini? Adakah ada lagi “Pendapatan Sampingan”? Mungkin?
P/S : Walaubagaimanapun, carian kami untuk rekabentuk seperti yang dipakai oleh Rosmah Mansor tiada dalam senaraian jenama Franck Muller, besar kemungkinan ia cukup ekslusif dan direka khas untuk Rosmah Mansor mungkin?




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers