PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Wednesday 16 January 2013

GELOMBANG 13 bakal berlaku di Sabah - INI KALILAH!!!!


ANGKA 13 BAKAL SELAMATKAN SABAH

Oleh : LO_PHUNK



BAHANG pilihanraya kian terasa. Sama ada parti yang mewakili kerajaan atau pembangkang; masing-masing mengatur strategi untuk meraih undi. Pendekatan yang telah dilakukan oleh kerajaan dilihat sudah terlewat oleh pengundi-pengundi atas pagar.

BR1M, projek kecil pada saat-saat akhir seperti pemberian tangki dan zink serta ceramah dan ucapan yang menyuruh rakyat untuk terus menyokong kerajaan; dilihat hanya 40% mampu meningkatkan sokongan rakyat Sabah.

Kebangkitan rakyat kini sukar dibendung. Rakyat Sabah sudah sedar bahawa selama mereka telah ditipu oleh UMNO yang dikatakan membelakangi perjanjian penubuhan Malaysia dan perkara 20.

STAR Sabah telah banyak membongkar rahsia ini agar rakyat seluruh pelusuk negeri Sabah sedar akan hak-hak mereka yang telah lama dinodai.

Program BTP yang dianjurkan dari kampung ke kampung kian mendapat sokongan rakyat yang inginkan perubahan terutama golongan belia.

STAR dilihat memperjuangkan Agenda Borneo yang selama ini diperjuangkan oleh Parti Bersatu Sabah, namun bezanya adalah, PBS sudah tidak mampu bersuara lagi untuk rakyat Sabah dan sukar untuk menuntut hak rakyat Sabah.

Kebanjiran Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) yang tidak mampu dibendung lagi, membuatkan rakyat muak dengan perjuangan PBS. Tidak terkecuali dengan isu royalti minyak yang tidak diterima oleh pemimpin UMNO di Semenanjung dengan menyatakan bahawa Petronas akan lingkup jika memberikan royalti 20% kepada negeri pengeluar.

Selain dari itu, banyak kemudahan yang terlalu lama untuk diluluskan terutama di kawasan PBS; namun apa yang berlaku, kawasan UMNO sangat mudah untuk mendapat peruntukan.

Sebagai contoh, penduduk setinggan di kawasan tawau yang mencuri elektrik dan diserbu oleh SESB Tawau. Mereka telah diberikan bekalan elektrik tidak sampai 2 bulan. Kawasan berkenaan adalah kawasan UMNO

Isu kalimah 'ALLAH' yang mengguris hati penganut Kristian langsung tiada komen daripada PBS yang seolah-olah mengiyakan perkara ini. Inilah dia yang sering membelengu perasaan rakyat Sabah tulen. Mereka seolah-olah dianak tirikan.

PKR, PPS dan APS serta SAPP juga melancarkan serangan bagi menggamit sokongan rakyat Sabah dengan siri jelajah mereka dan diikuti penyertaan Ketua Pemuda PBS Sekong ke PKR.

Di samping itu, rakyat kini keliru untuk mengundi siapa? Semua parti terutama pembangkang menunjukkan manifesto masing-masing. Seandainya penyokong pembangkang terbahagi kepada 3 bahagian, maka ini menjadikan satu kelebihan bagi parti pemerintah.

Namun seandainya rakyat bersatu hati untuk memilih parti yang benar-benar memperjuangkan hak negeri Sabah, maka Semangat 1985 bakal berlaku kembali di mana Parti Bersatu Sabah pada ketika itu, menang sungguhpun mereka baru berusia 40 hari.

SAPP dilihat telah melaksanakan banyak program kemasyarakatan tidak seperti parti pembangkang lain. Namun apa yang harus dilakukan oleh para pengundi kelak?

Siapakah parti yang boleh dipercayai untuk membela mereka selama 5 tahun dari sekarang dan mengembalikan autonomi Sabah? INI KALI LAH kita TUKARRRRR!. LAWAN TETAP LAWAN!.

Menurut analisa secara rambang, adakah angka 13 ini adalah angka keramat kerana ; Parti USNO ditumbangkan oleh Parti BERJAYA pada tahun 1976 di mana 7+6 = 13; Parti Berjaya ditumbangkan oleh PBS pada tahun 1985 di mana 8+5 =13; PBS ditumbangkan oleh UMNO pada tahun 1994 di mana 9+4 =13 dan kali tahun 2013 di mana hujungnya 13.

Maka pada tahun ini GELOMBANG 13 bakal berlaku di Sabah

- sabahkini.net

6 comments:

  1. It sold 26 9 million іphonеs, generating around $150 billiоn in salеs.
    In Inԁia, Iphones have emergeԁ as the
    latest Apple rumors by following me on Τwіtteг right herе.

    Fοrty-sevеn apps trаnsmitted the рhοne's unique device ID to other companies without users' awarеnеss or consent.


    Аlso visit my web site: iphone

    ReplyDelete
  2. Strаtegy Analyticѕ ѕаys that
    thе tοtal tаblet mагκet grew from 10.
    Acсording to Boy Gеnіus Report," RIM is also offering upgrade warranty which means on launch of new product offerings, early statistics from International Data Corp IDC, which tracks both markets.

    Stop by my homepage may tinh bang :: 115.146.20.228 ::

    ReplyDelete
  3. The classic portion is four ounces of boneless meat, fish or poultry-a piece about the size of your palm.
    With that being said, it is vital to understand the benefit of
    staying fit and not being superficial. Then, roll the
    ball slowly while lifting your chest upwards, off the ball.


    Here is my webpage lose belly fat fast

    ReplyDelete
  4. Need for acting modules

    Here is my blog; casino euro

    ReplyDelete
  5. Subwoofers: The Speaker Considering the Big Will bark

    Feel free to surf to my site - video to mp3

    ReplyDelete
  6. That Sony Kdl32ex403u Products Review

    Take a look at my web page: scabies

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers