PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

Wednesday, 20 February 2013

Panas: Foto Sensasi Anak Fadzilah Kamsah Tersebar, Rahsia "Pakar Motivasi" Itu Terbongkar Jua Akhirnya!


Berita panas yang baru disebarkan oleh Blogger King Jason dan sedang hangat diperkatakan di laman sembang sosial sekarang ini ialah perihal wajah sebenar anak kepada pakar motivasi Dato' Dr.Fadzilah Kamsah yang langsung tidak mencerminkan keperibadian ayahnya itu. Foto aksi anak perempuan beliau dengan pakaian tidak menutup aurat dan bergaya seksi bersama dua lagi rakan yang lain menyerlahkan kepada rakyat tentang apakah sikap sebenarnya Dr.Fadzillah terhadap Islam sebenarnya.

Maka itulah, paparan video yang kami buat berkenaan kritikan beliau terhadap perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS kini semakin terserlah. Pakar motivasi yang selama ini dsanjung tinggi oleh seluruh lapisan masyarakat kini nampaknya bakal menjadi seperti Dr.Hassan Ali. Cakapnya tentang Islam hanyalah dibibir semata-mata tetapi hakikat sebenar hanya tuhan yang tahu. Malah, dari kenyataan Dr.Fadzilah tentang tindakan mendoakan kehancuran terhadap UMNO atas kezaliman terhadap rakyat di negara ini yang disanggah oleh beliau menampakkan ke mana hala tuju politik beliau selama ini. Maka itu, dengan tersebarnya foto aksi anak perempuan beliau ia mengesahkan lagi bahawa Dr.Fadzilah Kamsah kini bukanlah insan yang digambarkan oleh umat Islam di negara ini.

Tidak cukup dengan itu kami juga menerima kiriman foto anak lelaki beliau ketika zaman bercinta (sungguh romantik). Aksi-aksi yang dipaparkan itu langsung tidak mencerminkan mereka adalah anak kepada seorang pakar motivasi yang sering berbicara hal keluarga bahagia, mendidik anak dan sebagainya. 

Rupa-rupanya, hasil didikan tersebut menyebabkan anak sendiri tidak ketentuan. Patutlah beliau menentang Islam yang dibawa oleh PAS, kerana dirinya sendiri tidak mahu menerima Islam sebenarnya berlandaskan Al-Quran dan hadis. Jika inilah caranya, bukan sahaja umat Islam rosak malahan generasi muda itu sendiri akan punah ranah. Apakah layak beliau menjadi pakar motivasi jika ini caranya?.
 
 




Kenyataan beliau tentang Islam hanyalah "indah khabar dari rupa" dan akhirnya inilah yang terjadi apabila dia tergamak membiarkan anaknya sedemikian rupa sedangkan beliau selalu berbicara soal Islam di kaca TV. Apakah pakar motivasi sebegini yang wajar diikuti oleh umat Islam di Malaysia. Justeru, daripada pendedahan yang dibuat ini maka kini "tepuk dada tanya iman".

Apakah anda mahu terus menyaksikan dan menyokong beliau atau sebaliknya. Saksikan foto dibawah ini dan berilah komen yang ikhlas apakah ini cara mendidik anak berlandaskan syariat Islam seperti yang dibicarakan oleh pakar motivasi Dato' Dr.Fadzilah Kamsah selama ini?. Semoga dengan ini segala kekeliruan orang ramai tentang siapakah Dr.Fadzilah Kamsah ini akhirnya terjawab.

Bukanlah niat kami untuk menjatuhkan imej beliau, tetapi melihat kepada kenyataannya terhadap perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS membuatkan pencarian siapakah sebenar pakar motivasi ini akhirnya berjaya juga. Mana yang baiklah ambillah sebagai panduan dan mana yang buruk jadikan sempadan. Jangan lupa dengarkan semula rakaman video amatur tentang sikap beliau terhadap perjuangan PAS terutamanya berkaitan dengan doa orang yang dizalimi di bawah:-



Kata hikmah dari Dato' Dr. Fazilah Kamsah selama ini:

"Anak mencerminkan sikap ibu bapa..."
"Mana nak tumpah kuah kalau tak ke nasi.."
"Bapak borek Anak rintik..."
"Bapak kencing duduk , Anak kencing berlari.." Sekarang apa cerita?

[Dari penjelasan yang dibuat oleh beliau dalam video diatas dia ada mengatakan Allah akan membalas kejahatan manusia itu didunia lagi. Malah dia mengatakan bahawa rakyat di negara ini tidak pernah dizalimi, boleh hidup selesa mencari makan. Semua kenyataan ini menampakkan sikap sebenar beliau terhadap Islam itu sendiri. Dia seolah-olah dibutakan mata dan hati untuk melihat kebenaran.
 
Maka inilah jadinya apabila satu persatu wajar sebenar beliau akhirnya didedahkan. Dia tidak mampu untuk menipu diri sendiri lagi sekarang melainkan membuat kenyataan bahawa dia juga seperti Hassan Ali, perjuangan yang berlandaskan "cari makan" semata-mata atau istilahna "materealistik". Ada maklumat beliau akan menjadi calon BN pada pilihanraya umum ke-13 nanti, justeru dengan maklumat yang dipaparkan ini kini rakyat sudah boleh menilai wajah sebenar pakar motivasi Dato' Dr.Fadzilah Kamsah yang sebenarnya.
 
Semoga dengan ini ia dapat menjadi pengajaran kepada lain-lain pakar motovasi atau pendakwah bebas agar lebih berhati-hati membuat kenyataan politik yang boleh memusnahkan masa depan mereka akhirnya. Ini namanya "cakap tak serupa bikin"].


Sumber Artikel: http://pahangdaily.blogspot.com/2013/02/panas-foto-sensasi-anak-drfadzilah.html#ixzz2L9X8jeDx

161 comments:

  1. Ι really like whаt you guys are usually up too.
    Thіs kind of clever work and гeporting! Keep up the good woгks
    guys I've incorporated you guys to my own blogroll.

    Also visit my web site - how purchase hcg
    My site :: hcg drops

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang ko ni apahal la pulak?? entah baca ke tidak, tak habis2 promo website sendiri je..ter amat2 lah bangak

      Delete
    2. Busuk sungguh hati org2 PAS. Sgup cari maklumat dr dlm bumi dan dasar laut semata2 nk mengaibkan org.

      Delete
    3. Astagfirullah… I am not sure whether the blogger is a Muslim, if you are.. and with the comments provided by sahabat2, you would have removed or close this blog. Saya bukan PAS mahupun UMNO, tapi janganlah kerana parti politik sampai mengaibkan orang sebegini sekali. Memang anak mencerminkan ibu bapa tapi ada jugakkan anak Nabi kita yang mati dalam keadaan kafir? Mungkin pads waktu itu hidayah belum sampai, kenapa nak judge orang… cubalah muhasabah diri dulu… Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada penulis dan bertaubatlah selagi pintu taubat masih terbuka….

      Delete
    4. Yes sye setuju sgt2... otak admin nie letak kat mana ntah...

      Delete
  2. Tak elok aib kan org lain allah tahu apa dosa and salah kita sendiri... Silap2 kita yg dosa balik... Kita tak tahu wether ank dia dah bertaubat.. Lpas tu kita sebarkan benda yg tak elok pasal dia... Pass is pass only allah knows our own personal secret and
    Allah only who forgive our sins .... May allah forgive us.. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thats true

      Delete
    2. Assalam.
      Kita mmg terpegun dgn kata-katanya yg bernas lg hebat. Mmg mengkagumkan. Kita fikir tentulah anak-anaknya jauh lbh hebat dr dirinya krn mrk mdpt didikan yg hebat. Kemungkinan besar krn kesibukan dgn program2 motivasi, anak2 tidak sempat mdpt sentuhan hebat beliau. Hanya ALlah shj yang Tahu. Namun insyaALlah dgn usaha, doa dan tawakkal kpdNya dgn penuh keikhlasan, pasti Dia akan menunjukkan jalan Yg Lurus kpdNya. Amiin Amiin Amiin

      Delete
    3. "Bukanlah niat kami untuk menjatuhkan imej beliau"

      Tahniah, anda dah jatuhkan imej beliau walaupun anda kata anda tidak berniat.
      Setiap perbuatan itu di mulakan dengan niat.

      Delete
    4. Penulis blog. Ingat..besar dosa anda kerana menjatuhkan aib saudara muslim yang lain. Takutlah pada Allah.

      Delete
    5. Past is past lah not pass is pass...hancus

      Delete
    6. btl tu xbaik aibkan org lain..adakah kita sempurna..krna org yg berilmu ini byk dugaannya...

      Delete
  3. artikel paling bodoh pernah aku lihat.. tak dapat bapak..anak yg gunakan..ada je anak pemimpin PAS di sebuah negeri yg melepak dalam clubbing sedangkan belajar di negara arab sana.. tapi perlukah dikeluarkan gambarnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap saja tarak guna. Kalau ada tunjuklah tp jgn super imposed pulak dey macai

      Delete
    2. Cakap gaya UMNO lahanat. Siapa yang bodoh? Siapa yang cerdik? Belum tentu tahu kot. Penulis suruh pembaca berfikir sendiri setelah membaca artikel ini. Manusia yang bodoh saja tak faham akan erti tersirat penulisan ini.
      Tulis pun pakai anon......

      Delete
    3. zaman MACAI dah habis.. sekarang org semua fkir produktiviti. xde masa layan politik korang PAHAM??

      Delete
    4. Saya amat sedih bila gambar2 anak2 saya yg sudah lebih 9 tahun yg lalu, di sebarkan semula. Gambar anak lelaki saya & isterinya juga di sebar seolah2 gambar masa berdating, walhal itu gambar2 selepas mrk berkahwin. Insya Allah anak2 saya telah berubah & saya telah berwasiat kpd mereka utk: Jaga solat 5 waktu, baca Quran tiap hari, tutup aurat setiap masa, buat apapun dgn terbaik, bantu org & jangan menyusahkan org lain.

      Pesan Nabi SAW: Barangsiapa yg menutup aib saudaranya, maka Allah akan tutup aibnya di dunia & di akhirat. Saya seru diri saya & shbt yg di muliakan supaya tidak mengaibkan sesiapa di dunia ini. Bila nampak org buat silap, nasihatkan dia jika mampu & doakan agar Allah beri mrk hidayat, segera bertaubat & dpt berubah. Bila kita mengutuk org lain, kita seolah olah mengatakan kita ni sempurna & kita lebih baik drp org yg di kutuk itu.

      Ingat pesanan Imam al Ghazali: Jika kamu nampak org jahat depan kamu, jgn sangka kamu lebih baik drp org itu. Org yg jahat itu mungkin sempat bertaubat sebelum mati, & kita yg kononnya baik ini (pastinya byk dosa) belum pasti sempat bertaubat sebelum mati.

      Kita tidak maksum & semua kita buat silap. Org yg bertaubat, insya Allah akan di ampunkan semua dosanya. Moga shbt yg mulia dpt ampunkan semua dosa kami sekeluarga.

      Dengan rendah diri saya memohon agar saudara Norsammudin dapat menurunkan atau delete video tersebut & semua shbt dpt delete gambar2 yg boleh memalukan keluarga saya. Doakan saya sekeluarga agar dpt menjadi insan yg Allah redha & dapat memberi sumbangan kpd rakyat di Malaysia.

      Salam hormat & salam ukhwah drp saya sekeluarga. Moga Allah rahmati & lindungi kita semua. Aamiin. Wassalam.

      -Dr Fadzilah Kamsah-

      Delete
    5. Tu lah...kalau dia aibkan orang dengan cakap dia boleh pula...bila diri sendiri kena aib padan muka..kena kat batang hidung sendiri baru rasa beb..kalau nak orang hormat kau, kau pun hati2 la bcakap jangan hentam pihak lain.. yang baik datang dari Allah, buruk datang dari diri sendiri hahaha

      Delete
    6. Admin Blog, tolong jaga mulut kau tu...jasa Dato' Dr. Fadzilah Kamsah setinggi gunung dan beliau memiliki akhlak dan ilmu yang tinggi. Jangan asyik nak cemburu dan dengki dengan kejayaan orang lain. Mentang2 lah orang-orang Muslim kat Malaysia ni jaga mulut, kau nak ambil peluang caci hina orang yang berisi macam Dr. Kepada Admin, puki mak kau bau belacan!! (carutan ni sedikit berdosa tapi puass ati aku)

      Delete
  4. http://ketuanan-rakyat.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  5. hoi bodoh, ko tak nampak ke relevannya anak dia dlm kes ni?? oh lupa, ko UMNO, UMNO dan bodoh xleh dipisahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ni la PR yg kejanya menagat org BODOH tu.. teruk sungguh puak2 ni. klu memerintah, na'uzubillahiminazzalik.............

      Delete
    2. membodohkan org, mencari kesalahan orang adalah perkara paling asas dalm perjuangan PR yang menjadi ikutan para pengikutnya.. Jgn kata org bodoh kerana jika di fikirkan balik mungkin anda 2 kali ganda bodohnya dari org yang dikutuk itu... anda sendiri pun tak tentu hala di akhirat sana jadi muhasabahkan diri n please stop to BODOHkan UMNO saja.... kalu tak suka sudahlah.. sokonglah PR>.. tak ada sapa yang halang.. Bukan anda kena tembak pun kalu tak sokong UMNO

      Delete
    3. Nmpak beno busuk Nye hati org2PAS Ni.

      Delete
    4. PKR dan DAP memang sarat dgn org bodoh2 -

      Delete
    5. Anak kau tk tentu elok lagi

      Delete
  6. Mungkin pakar ni akan kata ikut apa yg aku cakap tapi jgn ikut apa yg aku buat..Ini lah yg slalu UMNOO buat, cakap2 pompang2 tentang Islam tapi yg hancurkan Islam dia juga..rupa2 nya ada pakar yg mengajarnya gitu..Dunia, dunia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana anda tau UMNO menghancurkan ISLAM... ada bukti... Jaga2 dgn penulisan.. kang tak fasal jatuh hukum fitnah.. hai la

      Delete
    2. Macai PKR ni memang hati busuk! pemimpin die yg paling suci tu dah mcm2 bukti keluar.. tapi MACAIIII tahap dewa buta mata tak nampak.. BUSUK PUNYA OLANG.. LEMBU pon wangi dari PKR

      Delete
    3. Umno ke pas ke kedua2nya sama je.. xyah laa nak heboh sgt... kalo negara nie dipimpin oleh pas sklipun belum tentu negara kita nie akn pulih dgn segala masalah... akn tetap sama...

      Delete
  7. salam,,mulia sungguh akhlak kita..belum PR berjaya memerintah kita telah mula menghentam, mengaib dan mencemar maruah musuh kita..Terpikirkah kita bagaimana akhlak kita sekiranya kita berjaya memerintah..Tentu lebih mulia lagi akhlak kita ketika itu. Apakah akhlak kita semulia akhlak penyokong BN atau kita terlebih mulia..Wallahualam

    ReplyDelete
  8. ini bukan soal umno atau pkr...isunya kalau bapaknya citer pasal kebaikan dan islam...macammana pula anaknya tak mengamalkan apa yang bapaknya cakap..seperti imam yang membaca kutbah jumaat menyeru kepada kebaikan..tetapi anak imam tak mengamalkan cara hidup yang baik...itu je isunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai sang bodoh, iman tidak dapat diwarisi drpd seorng ayah yg bertakwa. kisah2 nabi dlm quran sendiri boleh kita jadikan contoh. takkan nk salahkan nabi bila ahli keluarga mereka tidak mengikut ajaran nabi?

      jgn lah jadi pengikut isu bodoh bernafsukan kepentingan politik. jadi bijak, matang dan berilmu.

      Delete
    2. Setuju sgt. Banyak sgt melayu bodoh yg dikaburi mata oleh kepentingan politik skrg. Tak matang langsung. Asyik korek dan cari aib org unt kepentingan politik yang diri sendiri pun tak mahir selok beloknya. Tak sedar secara x lgsung buka aib dan kebodohan sendiri. Ini ke kefahaman korang tentang agama?

      Delete
    3. Hello Laman Coklat,

      Iman diwarisi tapi ketaqwaan saja yang tidak. Kamu tu Islam sebab bapa kamu tu Islam. Itulah Melayu, cakap hal yang dia sendiri tidak faham.

      Adakah penulis menunjukkan kemaluan anak Fadhilah Kamsah? Yang hangpa siarkan kemaluan orang lain, bagaimana? Dasar Munafikun.

      Delete
    4. - dari tulisan artikel ni boleh nampak penulis nak kata anak dia teruk, bapanya tak didik anak ke?sebelum didik orang lain didik la anak dulu.
      - sebab utama artikel macam ni ditulis? sebab Dato fadhilah kutuk PAS, jadi kena hemtam balik le.tak gitu?
      - Dato fadhilah kena hentam sebab anak dia, secara tersiratnya penulis nak timbulkan keraguaan di hati pembaca,pembaca akan menyoal dah anak dia teruk bapanya macamana pulak?
      - Gambar boleh menceritakan pelbagai makna dan maksud, terpulang pada akal kita untuk berfikir.


      Delete
    5. Apa lah nak jadi dengan korang ni..bertaubat lah...sbgai ayah kalau kita dah bg yg terbaik tapi anak taknak dengar itu di luar kemampuan kita...sedangkan anak nabi Adam pon tak dengar cakap ,anak Nabi Nuh pon degil tak dengar kata..Anak nabi Yaakub pon menipu ..dalam Quran ada cerita..soal iman ni bukan boleh di jual beli..tak semestinya bapa Ulama ,anak juga Ulama, cuma Allah S.W.T je tahu samaada kita berusaha atau tidak menjalankan tanggungjawap kita...kita ni makin sibuk dengan fardu kifayah tapi kita abai fardu ain...

      Delete
    6. salam dah bcakah penerangan dr dato fadillah...tq.

      Delete
  9. Inilah dipanggil THE AMMUNITIONS OF POLITICAL WAR. Kalau macai2 Umno ada berita sedemikian atas ahli politik pembangkang, bukan main lagi heboh sedunia, berita papar dimuka depan UTUSAN NAJIS sebagaimana fitnah terhadap CM Lim Guan Eng dan anaknya. Dosanya Umno/Utusan Najisvmembuat fitnah berceritakan yang tidak benar. Berita atas ni kan benar? Tidak berdosa kebenaran diceritakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala hotak kau!!

      Delete
  10. Islam tak pernah mengajar kita mengaibkan orang. Bak kat salah satu lirik lagu nasyid ' Iman tak boleh diwarisi dari seorang ayah yang bertaqwa'. Kalau berterusan mencanang keperibadian orang lambat laun penyokong akan muak kerana tak mencerminkan keperibadian islam itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg btul. Lirik nasyid Raihan tu antara lagu2 dakwah yg mncetuskan fenomena suatu ketika dulu. Mustahil la penulis x igt..sdgkn kita sdiri x dapat menjanjikan anak cucu kita esok bgaimana akhlak mereka walhal kita hnya mmpu berusaha. X perlu la dilencongkan ke isu politik. Sekiranya beliau sbg ayah melakukan ksilapan mendidik anak..jd penulis adakah anda sdiri benar2 insan sempurna???

      Delete
  11. Cuba baca ulasan ketua pemuda PAS...suka sungguh kita-kita ini mengaibkan orang...Allah...ini bukan akhlak Rasulullah, jauh teramat jauh...

    ReplyDelete
  12. tak sangka ,cakap berdegor degor tapi lain pulak jadi nya.

    ReplyDelete
  13. Melayu "Bapak kencing duduk , Anak kencing berlari.."
    Indonesia "Guru kencing berdiri , murid kencing berlari.."

    ReplyDelete
  14. Fadzilah kamsah dah cerita..yang ini gbar dulu..anaknya dah pon bertaubat..yang anak laki tu bini dia. Masa tu dah kawin..jadi buanglah gambat ni..kalau x tanggunglah dosa sampai mati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapakah sikap suka mengata tentang orang lain menjadi-jadi? Sebabnya, pada 1997 dulu satu fitnah besar telah dilakukan oleh pemimpin utama negara. Dan satu lagi, blogger ini berusaha mengaibkan Dr Fazilah Kamsah kerana semasa Fazilah Kamsah beri ulasan tentang doa KO PAS, Fazilah Kamsah nampak menyebelahi UMNO/BN. Sepatutnya dia lebih ikhlas dalam ulasannya:
      1. Serahkan kepada Allah (Lebih baik berdoa yang baik-baik).
      2. Doa itu untuk parti UMNO/BN bukan untuk ahli-ahli UMNO/BN.
      3. KO bermaksud kalah, bukan musnah (Kick Off).
      Jadi, kalau kita bukan penyokong sesuatu parti kita jangan bagi ulasan yang menyokong mana-mana parti politik. Kita hanya perlu gunakan akal fikiran kita, dan pada masa mengundi nanti kita undilah parti yang kita fikirkan akan membawa manfaat kepada negara, bangsa dan agama kita!

      Delete
    2. jadi, kalau Datuk Fadzilah kata dengan pandangan peribadinya, ini yang dia patut bayar dengan terima semua ini? ya Allah. Kalau salah, kita cakap salah. jangan disebabkan kita ni pr supporter, jadi apa yang kita rasa salah kita tegakkan juga. sama juga dengan bn supporter, kalau ada yang bn buat salah kita pun tak suka. bukan dengan cara mengiakan. Ya Allah, kuatkanlah dan tabahkanlah hati Datuk Fadzilah dan sekeluarga. Amin

      Delete
  15. Astagfirullah. Apa kita dpt ye dok bukak jaja aib org mcmni ?
    "menyerlahkan kepada rakyat tentang apakah sikap sebenarnya Dr.Fadzillah terhadap Islam sebenarnya." ya Allah, lantangnya mengeluarkan kata2. Jangan sampai jadi fitnah sudah la. Siapa kita utk hukum org? Pandai berkata hanya tuhan yg tahu. Awak dok sebar benda yang entah pasti betul entah idak. Mana ada manusia yang keluar2 dr perut terus alim. Pikirlah. Semuanya harus berperingkat. Anak dia pun dah berubah. Kita ni entah bila. Sudah-sudahla jaja aib orang. tak baik. Nanti Allah jaja aib kita pulak. Kalau betul kita di 'puak' yang benar, ini bukan peribadi yang baik. dari sini pun dah nampak keburukannya. Pikir2 kan lah ye. Semoga kita tak tergolong dlm kalangan mereka2 yg suka memfitnah dan menjatuhkan org lain. Aminn.

    ReplyDelete
  16. harap kau pun diaibkan nanti..setiap manusia xde yg sempurna..mengucap aku baca post yg mengaibkan macam ni...muslim kah anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam. janganlah suka membuka aib orang. hidayah datang dai Allah kalau tak, takkan bapa saudara Rasullah sendiri tak beriman pada Allah padahal beliau sayangkan Rasulullah. sebelum hentam orang kaji dulu sirah Rasulullah. kalau nak ikut politik memang ada di depan mata saya yg dah jadi keluarga saya kononnya memperjuangkan Islam tapi anak tak bertudung & keluarga tak pernah solat malah Alhamdulillah anaknya terbuka pintu hati nak cari pasangan yg boleh beri bimbingan padanya. Punca utama dia sokong pembangkang sbb Dr Mahathir naikkan harga minyak. Inikah dikatakan perjuangkan Islam? Nak jatuhkan org sbb nak lepaskan geram & mengkafirkan orang pdhal hanya Allah yg tau Islam ke tak org. Cuba imbas kisah perempuan pelacur dgn anjing di zaman Rasullah dulu. awak ni kena belajar banyak sirah Rasullah sebelum nak hentam orang.

      Delete
  17. sedih kot...tapi tula manusia...yang penting anak-anaknya dah berubah...saya juga ada terbaca gambar2 ni 9 tahun yang lalu....erm hang bukak aib orang INGAT !!ALLAH akan bukak sebesar2nya aib kau...!mungkin juga didunia ,mungkin juga diakhirat....istighfar banyak2...tulis perkara2 yang lebih BERMANFAAT untuk orang baca dari BUKAK AIB ORANG!...smoga Allah mlindungi kamu..

    ReplyDelete
  18. ni la nye...dulu org suh blaja agama betul2,sibuk nak berpolitik jer...tau tak anak2 tu di kurniakan pd kite atas 5 fungsi...salah satunya sebagai ujian...org2 baik mcm dato' fadzilah kamsah ni mmg selalu di uji dgn di kurniakan anak2 yg mcm ni, sebab perkara ni menguatkan lagi iman die...at least die dh byk sebarkan byk bende baik pd org,yg beri manfaat pd org...ko?ko sebarkan ape ni?ko bawak la saham neraka ko ni kat akhirat nnt..selagi blog ko ni cite bende ni,selagi tu la saham ko ni bertambah...tahniah!!

    ReplyDelete
  19. "iman x dpt di warisi dari seorang ayah yg bertakwa".. ingat la bait2 lagu ni.. setiap keluarga ada dugaannya.. tutup la aib sesama insan.. sudah2 lah nk aibkan orang.. islam sesama islam sepatutnya bersatu bukan menjatuhkan satu sama lain.. BN x semuanya betul & salah.. begitu juga PAS x semua yg dilakukan tu betul & salah terimalah teguran..

    ReplyDelete
  20. tlg jgn dedahkan aib org. Bukan cara kita!

    ReplyDelete
  21. Umno dan pas sumer bodoh! Politik tak kotor..org yg berpolitik itu kotor..sampai ble nak habis bergaduh rebutkan kuasa perintah malaysia..otak pandai2..bergabunglah..baru malaysia maju..politik oh politik..cukuplah tipu rakyat jelata

    ReplyDelete
  22. Cerita lebih kurang mcm kwn aku. dulu masa muda kaki perempuan selalu bawak balik perempuan tapi tu dulu. Skrg alhamdullillah terlalu berbeza watak orgnye. berkopiah saja. Sembahyang tak tinggal dan terlibat dgn aktif dgn perjuangan pas. Tapi aku x pernah citer aib dirinya biarlah lagipun menyimpan aib org jugak satu ibadah

    ReplyDelete
  23. dlm tv3 suku asyik cari dan tnjuk kslahan pmbngkang..lepas tu tnjuk pulak kbaikkan bn..tu yg aku perasan sjak2 ni..tp dlm internet je boleh tahu hal org bn....aku dh nmpak prmainan bn..kali ni aku xkan undi bn dh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih sangat baca ayat ini.

      Delete
    2. tu la aku pun sedih jugak.

      Delete
    3. aku pun sedih.. tak nak undi tu hg punya pasal.. mature kit buat statement tu... kalu nak sokong PR sokonglah.. tak ada sapa halang pun.. haduhlah

      Delete
  24. beradablah ketika berbuat blog.. yer..

    ReplyDelete
  25. Kenapa tak sokong politik..sebab sama aja

    Yg sana fitnah sini. yg sini fitnah sana
    Yg sana Kutuk sini. Yg sini Kutuk Sana
    Yg sana kata sini jahat. Yg sini kata sana jahat
    Yg sana kata sini salah. Yg sini kata sana Salah

    Dan akhirnya Yg Menang Yg untung.
    Elaun beribu ribuan
    Yg sokong... tgk lah untung sabut timbul untung batu tengelam
    APTB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnya yang untung bangsa lain ttama cina. Melayu menang sorak kampung tergadai.....kutuk mengutuk je pandai, sbb tu boleh menang sorak.. Hasilnya hampeh. takde lg negara melayu nk diwaris pd anak2 melayu

      Delete
  26. semua ni ujian....
    KHUSUSNYA Dr sekeluarga agar tabah, sabar menghadapi cubaan ini.....syukurlah anda sdg diuji....ganjaran pahala yg cukup besar atas ksabaran...dan ujian itu adalah tanda kecintaan Allah pd Dr sekeluarga.....
    DAN AMNYA umat islam di malaysia agar diambil ikhtibar serta pengajaran....

    utk penulis blog.....
    anda penyebar aib org....malu utk diri sendiri.... siapa lah kita nk judge tahap iman org lain.... kubur masing2, baik kita jaga kubur kita sendiri....xtakutkah anda kalau nanti Allah buka kan aib anda di dunia atau di akhirat???? mampu kah anda dari segi mental dan fizikal utk bertahan???? mampukah anda mempertahankan akidah anda dan tidak menyalahkan ALLAH?????? atau anda akan kecundang???? sila fikir..... baik delete

    apa pun....aku tetap sokong pemerintahan ULAMA'...peaceeeee...

    ReplyDelete
  27. barangsiapa yang mendedahkan keaiban orang, maka Allah akan mendedahkan keaibannya di akhirat. sama-sama kita tunggu. dunia ini kalau malu setakat 60 tahun sahaja, di akhirat sana macam mana? eternity.

    ReplyDelete
  28. Benar..mendedahkan keaiban org lain berdosa besar..tapi bukankah Kerajaan Pimpinan UMNO yg sering melakukan perkara sebegini.

    Bukankah Anwar dikatakan Meliwat dan di hebohkan keseluruh dunia oleh media kerajaan. Benar atau tidak bukan persoalan. Tapi bukankah itu budaya yg telah diterapkan oleh pemimpin tertinggi negara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana pula budaya songsang yg akan menular jika satu lagi pihak yg memimpin? Bagaimana jika ia dibudayakan? DIA belum memimpin negara, tapi lihatlah bagaimana pemikiran dan kata2 anda yg memihak kepadanya. Saya berdoa moga Allah beri hidayah kepadanya dan kepada bn jg. Wallahu'alam.

      Delete
    2. Tak betul ke anuar meliwat....Tanya mat sabu ebb die yg mula2 hebahbkan cerita....pemimpin tertinggi bn hanya menjalankan tugas...wallahuaalam

      Delete
    3. U still dont get it stupid? Isunya jangan buka aib orang tak kisah la siapa...so kenapa kalau pihak pembangkang boleh je ko n bos ko buka aib orang? Anwar pun islam kan...kalau anak dia yg hodoh tu bkawan dgn pengkid pakai baju mcm whore tu boleh pula mngucap...tak baik buka aib orang la sangat... ko ingat je nanti kalau kita mati malaikat tak tanya ko parti apa...dia tanya ko agama apa je ok...so layan semua orang islam dengan adil, bukan ikut parti. Bagus la ni orang buka aib dia...biar lain kali dia jaga apa yg dia cakap selepas ni...bukan cakap itu ini hentam orang lain tapi anak sendiri hancus...sesiapa yg nak komen aku lepas ni sorry la beb aku malas nak baca komen macai umno...aku tak notify pun kalau ko komen coz aku tak baca post yg sama dua kali macam korang semua yg dramatik ni hahaha kiss my ass la

      Delete
    4. memang aku dah agak dah...ko ni rupanya sundal. oleh itu, sebab cara ko komen pun poyo dan biadap, maka tanpa segan silu aku buka ati. First of all, you are so stupid! You the admin and your supporters, very arrogant and stupid. "kiss my ass" ? ko ni chinese kan? aku tau ko ni bukan melayu, you are our enemy. Our enemy are communists who do not believe in religion. I am very sure that you are reading every comment. I believe that this blog should be looked into by both BN and PR because the admin is neither BN nor PR, he is just a moron. There might be also high possibility that he is mentally ill. This admin should be caught and admitted to psychiatric ward immediately before he commit suicide. Oh no no, you won't get off that easily. You will pay for your mistakes.

      Delete
  29. artikel yg mengaibkan... membuka aib org insyallah jgn lupa Allah maha melihat dan mendengar.. Allah akan bukan aib kita di akhirat kelak..

    Sy menyokong PR, tp tidaklah matlamat menghalalkan cara. sbb dia tidak sehaluan dgnkita maka halal bg kita mengaibkan org???

    begitu kah akhlak kita ?

    ReplyDelete
  30. jgn aibkan org..SEDANGKAN ADA KELUARGA NABI ALLAH YG TIDAK BERIMAN INIKAN PULA MANUSIA BIASA...jgn terlalu TAKSUB mengaibkan org untuk kepentingan politik anda...fikiran diri sendiri dahulu jgn rasa diri anda tuu seolah2 MULIA SANGAT terlepas dari salah dan silap..

    ReplyDelete
  31. lu mamat poyo...belaci pembangkang..lu ingat lu masuk surga ke sokong pad...

    ReplyDelete
  32. lu mahkluk perosak yg keja mengaibkan org..lu tak payah nak bloger la mat if lu nak poyo mcm gini...lu mmg blogger sundal..lu dgn parti2 lu boleh haprak..lu ingat lu mulia sangai..lu pun bkn gua tak tau pernah melancap..if lu tak pernah melancap boleh la lu dedah aib org...jaga aib lu sendiri..

    ReplyDelete
  33. Xbaik aibkan beliau

    ReplyDelete
  34. Inikah cara yg d ajar dlm agama?org bg taik d balas dgn bunga la..adakah seorang guru tdk boleh melarang muridnya merokok jika guru itu merokok sedangkan larangan itu adalah btul???adakah jika keluarga kita tu teruk maka kita tu teruk n x layak diterima pakai cakapnya?harus d ingat...hidayah itu bkn dtg dari bapak..tp dari Allah..adakah kerana jika Nabi Nuh A.S gagal mendidik anak bininya hingga hanyut dlm banjir besar tu maka kita tdk boleh terima nasihat Nabi Nuh A.S tu??otak tu jgn letak d lutut la sebelum tuduh Dr tu!!!

    ReplyDelete
  35. apa yg penulis dpt dgr siarkn AIB org????

    ReplyDelete
  36. ini semua poyo

    ReplyDelete
  37. sekurang2nya dato tak akan keluar kenyataan tanpa berfikir lagi. pengajaran utk dia juga

    ReplyDelete
  38. apalah korang nak heboh sgt, fadhilah kamsah tu insan biasa jer pun....iman tak dapat dijual beli jauh sekali utk diwarisi....lihat sahaja para anbia terdahulu....mereka ada pesuruh Allah tp ada dikalangan ahli keluarga mereka yang ingar arahan Allah...sedang mereka ada golongan terpilih, inikan pula kita insan biasa...

    ReplyDelete
  39. Apa boleh buat.. terlajak perahu boleh undurkan, terlajak kata buruk padahnya..lain kali nak cakap, fikir2 dulu, jangan mengikut nafsu..setiap manusia ada kelemahan nya..

    ReplyDelete
  40. Kerasnya tuduhan terhadap ko blogger. harap bersabar. memang orang munafik ni x perasan dorang salah. mata hati tertutup. Iman xde. Adakah bila kita tau sesuatu kecurangan kita mendiam diri? itu bukan mumbuka Aib la org yg x baca kitab. Itu menceritakan kecurangan, menceritakan kebenaran. Kalau dia x bgtau korang kebenaran ni. korang semua akan terus tuli dan membenarkan kecurangan. Nak masuk Neraka ker? Bertaubat la Umno. DSAI tetap pemimpin agung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Kitsune" maksudnye "musang" dalam bahasa Jepun. Musang byk muslihat. Yang nak masuk neraka adalah ko musang. Aku tak rasa ko ni UMNO atau PAS, entah2 ko ni admin ni jugak, pakai nama lain komen atas blog sendiri. Memang patut ko kena hentam, tak payah ko nak kesian kat diri sendiri la. kalau ko tak puas ati, jom kita jumpa...

      Delete
    2. Haaa??? Ini bukan mengaibkan org?? Apa yang kau cakap nie... bukan semua kebenaran perlu bagitau orang... ini masalah keluarga... tak perlu nak jadikan isu dengan anak ustaz atau sebagainya... then kalau ayah kau orang biasa yang soleh mnjaga solatnya dan sebagainya..... then kau pulak perompak... perlu ke nak salahkan ayah kau bila kau jadi perompak... apa daa... nie aib keluarga... tak perlu nak diheboh kan... dato fadzilah sendiri dah bgtau gmbr nie masa dye dah kawin.. dan dia dah insaf ... apa lagi...?

      Delete
  41. alahai, bila orang tak sekapal dengan korang, mula la cari pasal, buka aib.

    busuk punya orang. bukak aib orang, later aib korang sendiri pun terbukak. itu janji Allah. In Sya Allah.

    taik politik will still be taik politik.

    ReplyDelete
  42. tak payah la dok mengata orang. nanti mengaibkan je. silap2 jatuh fitnah pulak. ingat dosa fitnah tu macam mana. mengapa orang melayu tak nak bersatu di sebabkan politik. tak seperti orang sebelah sana. walaupaun politik berbeza tapi masih lagi sehaluan atau makan semeja. tp orang melayu bila berlainan politik bukan je makan meja lain tapi khemah pun warna lain2. bersatulah kita wahai oraang melayu. ingat dalam 5 jari kita. satu menunjuk kepada orang 4 menghala kepada kita.

    ReplyDelete
  43. Drp sibuk hal org baik kau nilai pemimpin2 korang..Nik Aziz kata Nabi Muhammad sama mcm mamat2 kampung..tak kasi sambut maulid (mcm wahabi la plk!)..Hadi Awang sibuk2 kafirkan Umno psl tak buat HUDUD alih2 kata HUDUD bkn keutamaan, HUDUD 0.00001% je..Kalau Nik Aziz mcm Wahabi Mat Sabu mcm Syiah plk..Penat2 Hadi kata Bashar kena turun at last Mat Sabu pegi sana sokong Bashar & kata tindakan Bashar mmg betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang merapu apa?sunat dah?

      Delete
    2. apa kena mngena SUNAT mamat oi.. dia ada point.. BAGI ORG YG BERFIKIRAN MATANG & BERILMU

      Delete
  44. Membuka aib org lain lbih bsr dosanya dr berzina. Fikirlh wahai penulis.

    ReplyDelete
  45. sebaik-baik manusia adalah tidak membuka aib orang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, benar, sebaik-baik manusia tak bukan aib orang, tapi jika terbuka aib seseorang itu mungkin ada sebabnya..

      Delete
    2. betul. untuk semua tokoh yg memimpin, bn. pkr, dll.. mereka masing2 ada aib n sebab jika terbuka

      Delete
    3. yup..mmg btul..klu trbuka aib seseorg itu mmg ada sbbnya..sbb Allah nk uji iman seseorg dan mngampunkan dosa2 dia yg tanpa sedar dia prnah brbuat dosa..Dr Fadzillah Kamsah nih beruntung sbb Allah maseh sygkn dia & Allah nk tegur dia..sbb itu Allah turunkan ujian dgn cara trbuka sedikit aibnya..jd mcm kita nih dh tau aib org, sepatutnya ditutup bkn dicanang merata..Astaghfirullahal 'azim allazila ila hailla wahual hayyul qayyum wa atubu ilaih..

      Delete
    4. ye ke?????

      Delete
  46. Ada para nabi dan rasul punyai anak atau isteri yg bermasalah tp jangan pula kita sebagai manusia yg mengaku islam, umat nabi dan rasul lawan para ulamak pula sebab mereka itu pewaris para nabi dan rasul kan...

    ReplyDelete
  47. menang jadi bodoh kalah jadi bangang

    ReplyDelete
  48. patut Pakaran Rakyat cerita yang baik... sebab nak bawa kebaikan,,tapi belum menang dah buat kerja haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan Amar Ma'ruf Nahi Mungkar, seiringan...bersama-sama tanpa meninggalkan salah satu. Semoga Kita Mendapat Iktibar. Saling Bermaafanlah kita Semua. Terima kasih

      Delete
  49. Seburuk-buruk manusia adalah orang yang menjual agama untuk kelangsungan hidup.....

    ReplyDelete
  50. Setidaknya anak2 dia tak lah buat sampai isu keterlaluan hanya bergambar agak daring mcmtu aje..bukanlah smpai kes liwat ke,main ngan bini org ke,buang anak ke or yg terok2 punya kes.. die pakar motivasi so mmg da keje die motivate org.yg korang nak kutuk2 org lebih2 sgt anak2 korang lak camane? jgn dok kutuk org dlm ni last2 anak2 korang lg hampeh n memalukan korang nanti.time tu baru la padan muka ko!

    ReplyDelete
  51. tak payahlar nak heboh pasal aib orang, masalah dia kita tak tahu. berdasarkan pengalaman saya sendiri...berkawan dengan seorang ustaz tahfiz al-quran, berdentam dentum kutuk umno..tapi depan mata saya, dia mencaci menghina sesama manusia, melanggar aurat lelaki perempuan...bila ditanya..he said..kita ni manusia ajer...so nak salahkan umno ke?

    ReplyDelete
  52. "iman x dapat diwarisi
    dari seorang ayah yang bertaqwa
    ia tak dapat dijual beli"

    lirik lagu kumpulan raihan....
    admin faham kan ape maksud iman x dapat diwarisi??
    kalau ayah dia alim, tp anak dia mcm tu, then utk apa menyalahkan ayah dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..admin tolong dengar k..kalau tak mahu saya tolong post kan kat ur wall..

      Delete
  53. Allah swt maha mengetahui apa yang diberi pada hamba2Nya... samada ujian, pembalasan mahupun penghapusan dosa... jgn pulak kita sibuk2 nak heboh kat orang apa benda nie..benda tu.. takkan anak, suami, isteri, atau adik beradik sepupu sepapat kita tak de yang berperangai macam nie... InsyaAllah... klau diizinkan nanti Allah akan ubah hamba2Nya yang memohon untuk berubah..klau tak pohon untuk berubah memanglah takkan berubah2...

    ReplyDelete
  54. Mungkin dgn anak yg bermasalah dia dapat ilham untuk menghasilkan formula menangani anak bermasalah... korang jugak dapat faedahnya..dan dah ternyata formula dia berhasil sbb anak dia dah bertaubat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni la umat yg bijak, rasional.. BUKAN JENIS YG SUKA PROPA N PROSES MAKLUMAT IKUT NAFSU!

      Delete
    2. saya sokong. kita boleh fikir mana yg baik dan mana yg buruk. macam hang nak pilih makanla. walau hang suka nasi lemak tapi boleh buat badan bertambah bulat baik ketepikan. kalau apa yg Dr katakan tu betul ambik. kita pilih dan lihat apa yg diperkatakan utk kebaikan kita bukannya lihat keaiban dia. ittu lantakla antara dia dgn Allah. selama ni saya ikut nasihat & hayati motivasi dia saya dapat cerminkan diri yg banyak kelemahan ni. alhamdulillah. moga Allah tabahkan jiwa Dr & keluarga. Dr, teruskanla berbakti agar Allah bukakan kebenaran.

      Delete
  55. perlukah membuka cerita yang bertahun2 semata2x nak mengaibkan org,org 2 pn dh btaubat kn? heran btol ak.. ntah2x diri sendiri lebih teruk daripada yg dipaparkan... bwak2x la btaubat... pkara yang paling susah kita nk buat adalah meminta maaf.. jgn 6ti mayat ko terseksa sdh la..

    ReplyDelete
  56. Hahaha, da larr buka aib orang, pastuh sense merata rata. Bagus lar tu. Semoga mendapat balasan yang setimpal dari Allah SWT. Amin!

    ReplyDelete
  57. 'BERADABLAH KETIKA MENGOMEN' - Kami dah beradab, anda bagaimana wahai pemilik blog?? BERADABLAH KETIKA MENULIS BLOG. TULISLAH BLOG YANG ISLAMIK AKADEMIK RASIONAL TULEN

    ReplyDelete
  58. astaghfirullahalazim... Orang yang hebat akan membuatkan orang lain merasa hebat, tetapi orang yang kecil akan suka mengecil-ngecilkan orang lain, orang yg suka membuka keaiban orang lain, suka mencari kesalahan orang lain sebenarnya mempunyai banyak keaiban sendiri. Tak ada manusia yang sempurna, jadi fikir-fikirkan lah.

    ReplyDelete
  59. Ni contoh blogger penyokong PAS/pembangkang BN yang sesat yg sanggup mengaibkan org islam yg lain...bertaubatlah sedara, kembali kepada ISLAM yg sebenar - PAS bukan ISLAM dan ISLAM bukan PAS, ISLAM ialah perintah Allah swt ikut sunnah nabi SAW - nasihat aku - ko pegi mintalah ampun pada keluarga Dato Fadhilah Kamsah dan ko padam je la blog ko ni yg menambah dosa shj!!!! mak ayah ko ajar ke buat blog macam ni??? takde sivik langsung!!!!!

    ReplyDelete
  60. iman xdapat di warisi dari seorang ayah yang bertaqwa... jadi sila paham.. xsemestinya anak buat hal.. ayah pulak yg ajar.. hehehe.. ape punye blog la.. aduyai.. sangat sengal..

    ReplyDelete
  61. salam. klu anda seorg muslim, sy menyarankan spy delete jerla post nih..buat tmbah dosa penulis jer..tanpa anda sedar, setiap kali org baca post nih, stiap kali itulah dosa anda brtmbah..dan stiap kali itulah anda mmberikan pahala anda kpd org yg dijaja cerita tersebut..dan kita perlu ingat, setiap baris yg kia tulis, Allah akn tny di akhirat kelak..sy mndoakan agar Allah mmberikn hidayahNya kpd anda dan kita semua..amiin!

    ReplyDelete
  62. makanlah kolagen banyak2..supaya kalian menjadi lebih matang

    ReplyDelete
  63. Bukalah aib org dan sebarkan. Anda akan tanggung semuanya kelak... Tunggu dan lihat di akhirat kelak...

    ReplyDelete
  64. ISLAM DAN IMAN TIDAK BOLEH DIWARISI..TETIBA TERINGAT LAGU KUMPULAN RAIHAN..TOLONG ADMIN DENGAR K..BUKA MINDA BUKA HATI..SEKIAN..

    ReplyDelete
  65. untk apa penceritaan ini.. kalau niat memng untk mengaibkan insan,lebih baik padamkan sahaja semua ini,,,kalau dibiarkan nanti keaiban orng tersebar luas... tahun demi tahun,mohon ye kepada admin,, buatlah segalanya kerana allah pasti kebahagian kau kecapi....

    ReplyDelete
  66. Jangan aibkan org..anak dia kan dah bertaubat..anak pemimpin umno semua "baik2 belaka"..najib kan pernah jadi imam solat..adun kuala besut bn kan bacakan yassin utk bekas adun yg meninggal..rosmah kan simpan duit dari kecil..anak pemimpin umno baik2 mana ada minum arak n main perempuan..semua duduk masjid n wirid je sampai subuh..umno baik la..rosmah kan dah pakai tudung..hehe..xbaik tau tuduh2..#peace no war

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  67. JANGAN MENGUTUK ORG,KATA2 TU DH DKIRA MENGUTUK,SEPATUTNYA KITA SESAMA MANUSIA KENA SAMA2 MEMBERI PANDANGAN BERNAS AGAR KITA SEMUA DAPAT KONGSI ILMU YG BAIK2,,,RENUNG DIRI KITA SNDIRI SEMPURNA X???

    ReplyDelete
  68. Kita ni manusia...kadang2 ibubapa bagus dan beriman tapi anak2 perangai macam hantu...kadang2 tu anak2 bagus dan beriman tapi ibubapa perangai macam kutu...kita pun x boleh nak malukan dia sebab anak perangai macam bohsia...tau nak seronok aje...hampeh!...buat malu mak bapak aje...

    ReplyDelete
  69. Artikal memburukan Dr Fadilah Kamsah adalah satu strategi dari perang saraf parti Pas untuk menjatuhkan maruah dan kredibiliti seseorang musuh politik PAS. Ini perkara biasa bagi orang orang politik. Artikal diatas memang menghentam teruk dan menjatuhkan maruah Dr Fadilah Kamsah sehabis habisnya. Kesihan Dr fadilah.... sampai hati ahli Pas buat dia macam tu....sebagai orang Islam dan berada dalam kumpulan islam ...adakah tergamak buat macam ini. Setakat satu dua keping gambar anaknya ?? di tonjolkan...teruk sangatkah anak anak Dr Fadilah Kamsah ni...sampai menjatuhkan maruah Dr Fadilah. Walau anaknya kontra dgn nasihat yg Dr Fadilah motivasikan...ape yg Dr Fadilah nasihat tu , ada betulnya..nasihat yg baik kita ikut .. Isunya disini ..ahli Pas wataknya yg menghina dan menjatuhkan maruah seseorang itu tidak mengikut ajaran Islam yg sebenar. ..pendek kata ..ahli Pas dan pemimpin Pas kena jawab dgn Allah Taala di Akhirat nanti. Buat malu jemaah Pas aje.

    ReplyDelete
  70. taksub dengan politik sampai sanggup mengaibkan orang *sigh* kadang2 x semua yang dididik berjaya walaupun ibu bapanya baik.
    -budakneutral-

    ReplyDelete
  71. kalau ilmu tak seberapa,janganlah bercakap pasal agama. tak pasal-pasal buat dosa saja. kata islam,kata nak masuk syurga, tapi dok mengata orang. insaf-insaflah,banyak-byklah bertaubat. Politik ni, atas dunia saja, amalan kita yg akan ditimbang nanti. Istighfarlah byk-byk ye....

    ReplyDelete
  72. Tak de kena mengena akhlak seseorang dengan parti dlam Malaysia ni...apa kata kalau kita kata kan ramai pengikut Syiah dalam PAS. Entah2 ramai pemimpin PAS adalah Syiah...suka masuk Syiah sebab boleh kawin mutaah....apa macam? Pemimpin PAS pun ada yg tertangkap kerana khalwat...Islam apa yg kamu maksudkan di sini? Sama jer pemimpin dlam UMNO. Lebih kurang jer tu...jadi cermin2 lah diri sendiri dulu sebelum mengata orang...

    ReplyDelete
  73. WOI MANGKUK!! PADAM LA ARTIKEL NI...TAH KO ADA ANAK LAGI , TERUK LA BABI..!!

    ReplyDelete
  74. "iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertaqwa"...

    ReplyDelete
  75. terima kasih untuk eyang pess yang telah maembantu saya karna eyang saya bisa beli mobil dan punya usaha sendiri skali lagi saya ucapkan terima kasih banyak buat eyang PESSA ATAS BANTUAN ANGKA GOIB/JITU SAYA SUDAH MENANG3KALI DAN PESAN EYANG AKAN SAYA INGAT SLALU, buat teman2 yang mau mencoba silahkan hubungi eyang PESSA INI NO 082313367336 DIJAMIN PASTI TEMBUS100% INI SUDAH TERBUKTI KEPADA KAMI SEKELUARGA SILAHKAN ANDA BUKTIKAN..........TERIMA KASIH.........FROM SUCIPTO/PENGAMEN SUKSES

    ReplyDelete
  76. M m m itulah sikap melayu kita saling buruk memburukan antara satu sama lain
    Walau benar simpan simpanlah tak baik membuka aib saudara seislam kita sendiri tambah dgn niat sesuatu..Allah selalu menjaga aib kita yg terlalu banyak mengapa kita pula aibkan org lain walau pun benar..jaga hubungan adap dan persaudaran antara kita..jgn kita bergadoh sesama kita 'org lain'yg ketawa dan tepukbtangan..

    ReplyDelete
  77. Admin. Semoga ko masih lagi sihat masa komen ini ditulis. Allah tu Maha Pengampun admin. Tiada satu manusia pon yg berhak buka aib org lain melainkan Allah swt. Walau apapun niat ko.Semata2 nk bg org lain nilai la apa la.. Dah terang lagi bersuluh ko dah buka aib Dr. Siapa ko admin nk buka aib org mcm tu? Hebat sgt ke kau dgn semangat yg waja dan keberanian membuka segala aib org seperti ko terlalu maksum kt dunia ni?... Ko tak takut dgn azab dr Allah atau ko terlampau yakin yg ko xkn ditimpa musibah admin?.. Pintu taubat masih terbuka admin. Tak kisahla ko penyokong parti mana sekalipun. Parti yg ko sokong tu takkan bantu ko utk ko masuk syurga. Parti yg ko sokong tu. Takkan kurangkan azab ko dlm kubur admin. Renung2kn diri admin. Kita manusia biasa yg sentiasa x lepas dr kesalahan.

    ReplyDelete
  78. "beradablah ketika mengomen", assalamualaikum blogger ni, aku harap ko terbaca komen aku yg mungkin beradab ni. Politik tu politik jugak, aku rasa hentam menghentam, aib-mengaib ni normal dalam politik. Cuma..sebelum ni aku sgt sokong PAS sebab PAS memang betul2 bersih suci, cuma sebab belum ramai org faham so pelan2 PAS naik. Yang aku tau, PAS bukan macam ni, aib-aibkan sesama muslim ni bukan adab PAS. Sebabnya ialah obvious, ahli2 PAS percaya dan takut pada Allah SWT. Tapi sayang sekali, sekrg ni PAS dah mula mencaci cela sesama pendakwah Islam. Fitnah pulak tu, sgt busuk perangai. Tak takut Allah ke? Aku rasa nak tumbuk telur ko admin. Sakit ati aku. Ko memang biadap. Ada ke Dato' Dr. Fadzillah yg ko target? Ko giler ke? Mamat tu sekali doa hajat je, tercabut batang ko nanti. Jgn main-main dgn pendakwah2 Islam. Aku susek ko ni bukan org Islam, entah2 org kafir DAP menyamar nama melayu. Nasib ko memang baik Ustaz ni tak saman malu, kalau tak sah2 berjuta ko kena bayar dia, baru la ko sedar fitnah ko dan aku harap ko sempat taubat sebelum ko mampus.

    ReplyDelete
  79. King Jason bodoh...

    ReplyDelete
  80. Hrap maaf ..tpi pas itu bkan Islam. Pelik sngguh bile org ckap kat atok sya.."eh.dh tua nie..nk dkat dgn kbur btaubaylh..msuk pas cam ktorg bru msuk syurga"Allah..nabi xprnh ckap mcmtu..n dlm quran xde ckap pun pas tu mnjnjikn syurga. Use ur brain to thinks.. n asyik tau mngkafirkn org je..bkan ke tu ciri org sesat. Allah je yg lyak mnghukum taraf ssorg. Solat n doalh byak agr diplihara iman n taqwa.

    ReplyDelete
  81. Sedih la tengok orang islam sendiri..kadang2 malu pon ade..x kira la BN ke PR ke macam same je..bukan politik jadi ukuran kat akhirat nanti..makin muak lak ngan dua2 belah pihak politik..dua2 ngaku bela islam tapi pengikut2 nye x praktik pon islam..HAMPA!!!

    ReplyDelete
  82. salam en blogger...jngan ngata anak org sb anak blogger sndiri entah lagi teruk... zaman skrg, yg btudung labuh blom tntu warak sb dh bnyk kes...bertuudung labuh tp dalam tudung ada "perut"... blogger sndiri berakhlak buruk. mengata, mengumpat dan mendedahkan aib org.... bertaubatlah. d akhirat bukan d tanya ko parti mana tp yg d tanya amalan kita... semoga saudara di beri hidayah Allah

    ReplyDelete
  83. iman x dapat diwarisi......sedangkan anak Nabi Adam pun buat salah...sedangkan ayahnya dari syurga dan pernah berinteraksi dengan ALLAH..manusia pertama yg dilahirkan...fikirlah....no offense...tegur je..

    ReplyDelete
  84. whai mnusia yg ada di luar sna sy amt mngkagumi cermh Dato dr fadzillah kamsh... kpd mnsia akhr zman sdrlh kita semua dn bwa2lh brtaubt jgnlh kta cb mmbka aib seseorg mskipn skcl zrah krn aib kmu akn d bka d pdg mahsyar sptmn kmu mmbka aib org itu...sblm menuding jri ke ats seseorg liht dri sdri dhlu adakh ini yg kta ingnkn brmsuh2an ssm islam.. ALLAH S.W.T plng x suka...

    ReplyDelete
  85. Iman adalah mutiara. Tidak dapat diwarisi dan dijual beli. Tidak semestinya ibu bapanya seorg yg beriman, akan dan cucunya akan mewarisi imannya. Cuba fikir kisah rasulullah dan bapa saudara bagina yang menjaga baginda sejak lahir..

    ReplyDelete
  86. Jangan pandang kelemahan orang lain, tapi pandanglah kelemahan diri sendiri. Jika sikap ini diamalkan, insya Allah, Allah akan beri setiap kebaikan yg ada pd saudara kita akan sifat-sifat kebaikan dalam hati serta dpt kita zahirkan dlm bentuk amalan tingkahlaku. Sedarlah bahawa setiap islam adalah bersaudara. Di sebaliknya, jika kita pandang keburukan saudara kita, maka sifat-sifat tadi akan dimiliki oleh kita dan dizahirkan dalam amalan harian kita. Yang mana kita pilih. Fikirkan iman dan amal kita, adakah sudah cukup untuk dipersembahkan dihadapan Allah?

    ReplyDelete
  87. Dah tahun 2014....post masih tak diturunkan. Semoga penulis mendapat bala maha perit di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  88. bila sekitar kita tiada nur islam,dari rumah imam pun akan lahir penjenayah,tapi jika ada nur islam ,dari rumah penjenayah pun akan lahir seorang imam...bersatulah umat islam,bangkitkan nur islam sekitar tempat tinggal anda..jgn asyik politik sahaja..zzzzzzzz

    ReplyDelete
  89. Terdesak....

    ReplyDelete
  90. OMG!! Sekapal dengan pemimpin B yang lain..pentadbiran rumah pun tak tertadbir berpandukan Al Quran dan hadis, jangan impikan mentadbir negara..Kaum lelaki sebagai suami, ayah dan pemimpin paling awal disoal dan akan diazab atas dosa-dosa anak-anak dan isteri sekiranya tidak dipimpin..

    ReplyDelete
  91. Memanglah anak-anak Dr dah bertaubat, yes that's yang tersurat but yang tersirat is I already know what type of 'human' you are..Mana ketegasan dan motivasi mendidik anak yang dilaungkan!! For me, I will respect people who got money, well known and educated BUT can live as a Muslim, bukan nama je Islam but PRAKTIK as a Muslim too..sorry for saying but the truth is hurt!

    ReplyDelete
  92. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  93. Amenda laa admin nie... kafir ke apa admin nie?? Nak aib kan org smp mcmnie sekali... xkira laa siapa pun ayah kita.. ustaz ke imam negara ke atau siapa saje... kita xboleh nak salah kan ibu ayah kita bila kita jadi jahat... admin rasa admin tu bagus sgt ke... mak bapak admin tu bagus sangat ke... nenek moyang admin tu bgs sgt ke.. smp nak kaitkan cmtu skali... kau admin dari keturunan yang bagus admin takkan sebarkan cerita camnie laa...

    ReplyDelete
  94. Aku sokong 100% ape yg han ika ckap tu. Sudah2 la menjaja cerita sane sini.. Kau aibkan orang kau dapat dosa. Ade kau pikir semua tu? Jangan jadi bodoh la kau admin. Tp aku rase kau ni memang bodoh kot sebab suka menjaja cite sane sini. Aku rase admin ni lupa ke sasau aku pun tak pasti sbb bile aku pikir balik tak de sorang manusia pun yg di jadikan tuhan semuanya sempurna. Tp ape pun aku tetap suka and sokong dokter fadzilag kamsah. Sebab aku ambil nasihat yg baik dari dia. Bukan suka mengata dan menjaja cite sana sini mcam admin ni. Buat dosa jela kau admin.. Sampai mati la kau buat dosa je.. Kesian
    ..

    ReplyDelete
  95. iman x dapat diwarisi dari seorang hamba yg bertakwa~

    petikan dari lagu nasyid...

    ReplyDelete
  96. Penulisan sampah dr penulis yg terdesak

    ReplyDelete
  97. Pg minta maaf dgn org yg kamu aibkan dan hormati arahan agar gambar dan cerita ini dipadam itupun klu kamu beriman dan berhemah...

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers