PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

Saturday, 12 April 2014

Wanita diragut semasa siaran langsung

RIO DE JANEIRO - Seorang wanita diragut ketika sedang diwawancara langsung di satu acara TV. Ironisnya, wanita itusedang  diwawancara tentang tingkat kejahatan yang tinggi di Rio de Janeiro, Brazil.

Wanita yang tidak disebutkan namanya ini mengeluh tentang kurangnya polis yang berpatrol waktu siang hari di kota Rio de Janeiro. Di saat bersamaan seorang peragut mencuba untuk merebut kalung emas dari lehernya. Demikian diberitakan Daily Mail, Jumaat (11/4/2014).

Si peragut ini memutuskan kalung emas dari leher wanita itu sebelum dia melarikan diri di tengah jalanan yang sibuk. Reporter RJTV yang bertugas mewawancara wanita itu berusaha untuk mengejar peragut tersebut, namun aksi pengejaran itu gagal kerana sang peragut lari dengan sangat cepat.

Rio de Janeiro adalah kota yang dikenal di seluruh dunia untuk tingkat kejahatan yang tinggi, terutama kejahatan yang dilakukan anggota geng dan kejahatan narkoba sering terjadi di sana.

Pada bulan Ogos tahun lalu saja ada 406 kes pembunuhan di kota Rio de Janeiro dan kota sekitarnya, tingkat kejahatan meningkat sebanyak 40 persen pada tahun sebelumnya.

Baru-baru ini tentera bersenjata didukung oleh helikopter dan kenderaan lapis baja menyerbu salah satu kota terbesar di Brazil, Complexo da Mare, dalam usaha percobaan bersih-bersih menjelang pertandingan bolasepak Piala Dunia.

Sekitar 1,400 tentera dan polis berpatrol di jalan-jalan untuk menangani kekerasan geng di daerah miskin tersebut. (faj)okezone

-

-  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers