PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

Wednesday, 6 November 2013

TERKINI!!!: Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik 2 Tangga Gaji & Kenaikan Gred November 2013. SEMAK!

Berita Semasa pernah mengeluarkan laporan berita mengenai pelarasan gaji kakitangan awam sekitar 1 bulan lebih yang lalu iaitu pada 23 September [klik : DI SINI]. Nampaknya proses menambahbaik skim penjawat awam berjalan seperti yang dirancang. Terbaru….

Terbaru, daripada 1.4 juta kakitangan awam, sejumlah 600,000 penjawat awam akan terlibat sama akan menrima “durian runtuh” apabila bakal menerima kenaikan gaji kakitangan awam naik yang mana akan melibatkan 81 skim perkhidmatan awam kesemuanya. Antaranya :

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik 2 Tangga Gaji : Senarai Skim?


  1. Pembantu Kawalan Trafik Udara
  2. Pemandu Lokomotif Sabah
  3. Pereka
  4. Pegawai Kebudayaan
  5. Ahli Fotografi
  6. Jurusolek
  7. Pegawai Galian
  8. Pegawai Kimia Bumi
  9. Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
  10. Penolong Pegawai Galian
  11. Penolong Pegawai Kimia Bumi
  12. Pembantu Galian
  13. Pembantu Kaji Bumi
  14. Pegawai Makmal Filem
  15. Penolong Pegawai Makmal Filem
  16. Pembantu Makmal Filem
  17. Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
  18. Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
  19. Pensyarah Perubatan
  20. Pensyarah Pergigian
  21. Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
  22. Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
  23. Pegawai Latihan Vokasional
  24. Pengajar Kraf
  25. Pembantu Pertanian
  26. Pembantu Veterinar
  27. Renjer Hutan
  28. Pengajar Membalak
  29. Pengawas Hutan
  30. Pembantu Hidupan Liar
  31. Pembantu Hidupan Liar Rendah
  32. Tukang K1
  33. Tukang K2
  34. Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
  35. Operator Loji
  36. Pekerja Awam Khas
  37. Pekerja Awam
  38. Penyelamat
  39. Pelukis Pelan
  40. Juruteknik Landskap
  41. Juruteknik
  42. Juruteknik Ukur
  43. Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
  44. Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
  45. Penguasa Bekalan Air
  46. MerinyuTali Air
  47. Pegawai Perhubungan Preman
  48. Penyelia Jeti
  49. Penghantar Notis
  50. Pembantu Kamera
  51. Pemandu
  52. Pemandu Kenderaan
  53. Pembantu Am Pejabat
  54. Pengurus Stesen
  55. Penyelia Jurupakaian
  56. Peniup Kaca
  57. Pegawai Khidmat Pelanggan
  58. Pengawas Pemulihan
  59. Pegawai Penerbitan
  60. Penolong Pegawai Penerbitan
  61. Pembantu Penerbitan
  62. Operator Kamera Offset
  63. Pembuat Plat
  64. Penolong Operator Kamera
  65. Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
  66. Pembantu Penyelidik Sosial
  67. Pengurus Asrama
  68. Penolong Pengurus Asrama
  69. Penyelia Asrama
  70. Penolong Pegawai Tadbir Tanah
  71. Pembantu Tadbir Tanah
  72. Pegawai Pemeriksa Paten
  73. Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
  74. Pembantu Pemuliharaan
  75. Jurulatih Kawad
  76. Pembantu Wartawan/Wartawan
  77. Atendan Kesihatan
  78. Penolong Pegawai Penaksir
  79. Pegawai Aktuari
  80. Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
  81. Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Senarai 81 skim seperti di atas termasuk dalam Bajet 2014 yang mana anda semua akan mula menrima surat tawaran opsyen bermula November 2013 ini. Nantikan…..

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik & Kenaikan Gred


  1. November 2013 : Pekeliling Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) mula dikeluarkan. Mula terima surat tawaran opsyen bagi kenaikan gaji & gred kakitangan awam daripada ketua jabatan masing-masing
  2. Disember 2013 : Penjawat awam perlu beri jawapan. Terima atau tidak.

Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik & Kenaikan Gred 2013 : Initpatinya?


  • kenaikan taraf skim perkhidmatan gred 1 hingga 10 kepada gred 11
  • pemberian dua tambahan kenaikan mata gaji
  • pertukaran nama beberapa skim seperti diminta Cuepacs dan kesatuan berkaitan

Jika skim anda belum tersenarai lagi untuk menerima kenaikan gaji dan gred dalam tempoh terdekat ini, Cuepacs Malaysia sedang berusaha keras untuk membolehkan lebih banyak skim menerima tempias penambaikan dan kenaikan.

Termasuklah  Jabatan Pengangkutan Jalan, Jabatan Kastam, Jabatan Imigresen, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta pihak berkuasa tempatan.

Skim-skim yang lain tetap akan ada harapan untuk menerima berita kenaikan gaji selepas ini. Nantikan berita gembira tersebut tidak lama sahaja lagi. Apa kata penjawat awam mengenai berita kenaikan gaji yang terbaru ini?
 

22 comments:

  1. Kalau betul, Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. rezeki...tq allah

    ReplyDelete
  3. naik 2 tangga gaji...time nak dekat besara baru merasa...bukan kenaikan gaji semasa......

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezeki dekat nak pencen.rekeki orang dah hampir tidak produktif,usah merungut itu sudah cukup baik punya.

      Delete
  4. Kenapa perlu berbeza kenaikan? Skim Q (penyelidikan) x sentuh langsung...nmpk sgt x penting dlm sumbangan kpd kerajaan..satu lg..yg mana Skim Gred 17 dah naik jadi Gred 27 dr kelayakan Sijil tu sy setuju tp bagaimana pula yg Gred 27 dr Diploma? Xkan same kot? Nmpk sgt yg ada kelayakan Diploma ni semakin dipinggirkan...tersepit ditengah2...

    ReplyDelete
  5. semuanya tipu dan lebong semata2

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang begitulah sikap orang yang buruk sangka dan tak bersyukur.lihat dulu kerja buat kita jge asyik dok membebel tak tentu pasal weh

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Salah faham jer tentang 2 kenaikan tu.....hmmmm

    ReplyDelete
  9. indah khabar dri rupa...tp syukur la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa maksud tuan. apakah tuan orang yang tidak tahu bersyukur

      Delete
  10. janji kosong mcm dulu gk la.. sbpa dlu pun jnji keling gk tah pe2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. keling itu mohd syafiq lah .manusia yang tidak tahu menilai kebaikan kerajaan.

      Delete
    2. keling itu seperti saudara syafiqlah yang tak tahu menilai kebaikan kerajaan

      Delete
    3. kalu yang memberi komen itu kelihat macm krg ajar saja masakan kita yang memjawab ini tak boleh

      Delete
  11. cukai jangan lupa

    ReplyDelete
    Replies
    1. usah merepek saudara ini nampaknya bukan nya orang dalam kat pembayar cukai.orang yg membayar cukai senang saja membuatnya .

      Delete
  12. berita ni tidak tepat... senarai skim telah ditokok tambah... supaya timbul rasa tidak puas hati dikalangan kakitangan awam... taktik kotor barua2 pembangkang agar timbul kebencian kpd kerajaan...

    ReplyDelete
  13. Tunaikn dulu janji br kita orang caya, terima kasihlh pada kerajaan..

    ReplyDelete
  14. Alhandulillah..klu btol rezeki anak sye la tu...

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers