PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Saturday 26 January 2013

Koleksi Gambar Kavita Kaur & Sultan Selangor (Sharafuddin Idris Shah)

Gambar Kavita Kaur & Sultan Sharafuddin. Teguran Rakyat Kepada Ketua Agama Islam Negeri Selangor!

Gambar Kavita Kaur & Sultan Sharafuddin (Sultan Selangor) : Sebelum wafat, Rasulullah ade tinggalkan wasiat yang sangat berharga kepada kita sebagai umatnya. 2 pusaka yang tidak akan membuatkan umatnya sesat selama lamanya….iaitu kitabullah dan sunnah rasul Nya. Maka kita sebagai umatnya rajin-rajinlah diri merujuk 2 tinggalan Rasulluhah ini. Dan, jikalau antara sesama muslim ada dilihat mula “terbabas” ada baiknya jika menegur sesama sendiri secara baik moga-moga berubah.

Jikalau sebelum ini pewaris takhta Negeri Selangor pernah mengemparkan negara dengan gambar (DI SINI), kali ini ada rakyat yang prihatin yang tampil untuk menasihat Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah merangkap Ketua Agam Islam Negeri Selangor……

Bait-bait nasihat yang dilontarkan adalah seperti di bawah ini :
Dalam satu majlis pertunjukan fesyen di mana Kavita Kaur menjadi salah sorang modelnya, Sultan Selangor, Sharafuddin Idris Shah telah turut menjadi tetamu. Melihat kepada kelaku Sharafuddin Idris Shah, timbul beberapa persoalan dihati saya. Lihat dulu turutan gambar yang dipaparkan dan kemudiannya saya amat berharap Mufti Selangor dapat menjawab beberapa soalan saya di sini.
Persoalan:
  • Apakah Mufti Selangor sedar majlis sosial yang bertentangan dengan ajaran Islam itu dihadiri oleh Sultan Sharafuddin Idris Shah?
  • Apakah wajar seorang yang diwartakan sebagai Ketua Agama Islam negeri menghadiri majlis seumpama itu?
  • Apakah tindakan Mufti Selangor setelah mengetahui seorang yang diwartakan sebagai Ketua Agama Islam negeri bukan hanya menghadiri majlis sosial yang mengkhayalkan, malah kelakuan Sultan Sharufuddin Idris Shah yang terlalu lucah dengan melagakan pipinya dengan wanita bukan muhrimnya, Kavita Kaur?
  • Apakah Mufti Selangor tidak berasa malu dan bersalah kerana gagal menjadi penasihat agama kepada Sultan Selangor?
  • Apakah orang yang berkelakuan sepertimana yang dilakukan olih Sharafuddin Idris Shah layak diangkat sebagai Ketua Agama Islam negeri?

Perakuan: Saya, Mohd Sofi Yassin bertanggungjawab terhadap titipan dan gambar-gambar yang dipaparkan di sini kerana rasa bertanggungjawab untuk menegur sesama Islam dan saya juga rasa bertanggungjawab terhadap kesucian agama junjungan saya, ISLAM. Saya merasa malu, sedih dan tercabar apabila orang yang diangkat menjadi ketua agama Islam negeri berkelakuan amat bertentangan dengan apa yang dituntut dalam ajaran Islam.

Pada hemat saya, Sultan Sharafuddin Idris Shah seharusnya menjadikan ikon dalam membudayakan keagongan dan kesucian Islam sepertimana yang telah dilakukan olih sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, Tuanku Muhammad Faris Petra.
Salaam Persaudaraan Islam,
Mohd Sofi Yassin
Kavita Kaur Pipi Sultan Gambar Kavita Kaur & Sultan Sharafuddin. Teguran Rakyat Kepada Ketua Agama Islam Negeri Selangor!
Sultan Selangor Kavita Kaur  Gambar Kavita Kaur & Sultan Sharafuddin. Teguran Rakyat Kepada Ketua Agama Islam Negeri Selangor!

Koleksi Gambar Kavita Kaur & Sultan Selangor (Sharafuddin Idris Shah)


Sila klik kanan untuk melihat etiap gambar dengan paparan yang lebih jelas. Kredit gambar : KerajaanRakyat
Setiap hari Isnin, pelajar Sekolah negeri Selangor semasa di perhimpunan tidak putus-putus memanjatkan doa kepada Tuanku Sultan Selangor
Duli Yang Maha Mulia
Selamat di atas Takhta
Allah lanjutkan usia Tuanku
Rakyat mohon restu
Bawah duli tuanku
Bahagia selama lamanya
Aman dan sentosa
Duli Yang Maha Mulia…….
P/S : Semoga doa tersebut benar-benar mengetuk pintu hati Ketua Agama Islam Negeri Selangor ini. Teringat mengenai kisah artis yang berlaga pipi di atas pentas. Habis marah benar rakyat Malaysia dengan perlakuan seperti itu di mana mereka mengharap insiden seperti itu tidak berulang lagi. Ehem…

P/S : Sultan Sharafudin (Sultan Selangor) pun sudah lama menduda, semoga Tuanku Sultan Selangor menemui teman hidup baru yang “elok pekertinya” sekaligus merangkap Raja Pemaisuri di negeri Selangor.

-berita semasa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers