PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Thursday 19 July 2012

Wah, best citer nih! : MADU TIGA @ ROSMAH MANSOR

Entry syok nih aku cilok dari brother nih.. baca..


      
Aku Yang Cantik
Aku Yang Manis
Aku Yang Manja
Selalu Tersipu
Rawan Sikapku
Di Balik Kemelutku
Di Remang Kabutku
Di Tabir Mega-megaku
Ku Lihat Dua Tangan
Di Balik Punggungku
Madu Di Tangan Kananku
 Racun Di Tangan Kiriku
  Aku Dah Tahu Racun Yang Akan Kuberikan Padamu
MADU TIGA
DSRM-Datin Seri Rosmah Mansor bukan nama asing bagi bumi Malaysia. Sebut DSRM membuatkan semua rakyat serba ghairah dibuatnya untuk mendengar, melihat apakah cerita sebenarnya atau tak kurang juga yang dah bersiap sedia untuk mengata DSRM. Apakah dosa yang membuat dia teraniaya sebegini rupa? Dimanakah Silapnya? Apakah "Misteri" yang menghantui dirinya..
Lirik lagu diatas cukup sinonim untuk ditujukan khas pada beliau. Harap adalah si pintar Permata Seni akan mendendangkan lagu ini untuknya.Terlalu banyak sejarah hitam yag menghantui DSRM dan tidak juga kita lupa cerita puaka dan bomoh yang tidak kesudahan. Kita lihat mangsa korban antara madu dan racun yang diperdendangkan oleh DSRM yang mengaibkan tiga (3) lelaki dan bukannya dua (2) yang banyak blog melaporkan sebelum ini. Kita akan bongkar identiti sebenar cerita MADU TIGA..
MADU PERTAMAKU (1)
Kadang-Kadang Kita Dengar

Siapa tak kenal suami pertama DSRM iaitu Abdul Aziz Nong Chik? Carian walau sebutir zarah bagi nama ini tidak mungkin wujud sama sekali untuk kita kenal. Hakikatnya, masa akan tiba tidak lama lagi untuk kita sama sama mendengar dan membaca cerita sebenar di sebalik cerita Madu Pertama yang telah terkena Racun Tangan Kiriku..Nantikan pendedahan seterusnya mengenai cerita Madu Pertama-Abdul Aziz Nong Chik jejaka pertama terkena racun tangan kiriku..Nantikan pendedahan seterusnya dan pelbagai kisah disebalik perkahwinan pertama DSRM.
                                

                                 Bukti Kewujudan
Abdul Aziz Nong Chik
Dalam Sejarah
Hidup Rosmah Mansor
Antara Cerita Palsu Yang Mengatakan Azrene Soraya Abdul Aziz anak kepada Farid Ismeth Emir. Mana mungkin Farid Ismeth Emir akan mengaku Azrene Soraya Abdul Aziz anak beliau. Hakikatnya inilah bukti yang menunjukan kewujudan SEJARAH YANG DIPADAMKAN dalam cerita dan sejarah DSRM
Apakah dosa Azrene Soraya Abdul Aziz apabila seorang ibu kandung mampu memulaukan perkahwinan anak kandung sendiri. Dimanakah naluri seorang ibu kandung terhadap anaknya. Tidak pernah kita lihat sikap sedemikian dari seorang ibu yang mengandungkan seorang anak selama sembilan bulan dan hilang naluri keibuaan semata-mata mengejar status First Lady of Malaysa (FLOM) dan untuk memadamkan sejarah perkahwinan dan mempamerkan diri sebagai seorang ibu mithali kepada ANAK ANAK PERMATA NEGARA. Bukankah Azrene Soraya Abdul Aziz sebutir PERMATA . Butakah Mata & Hati sehingga terlupa PERMATA dibuang dan bekerja keras menjadikan anak-anak alin sebagai permata. Apakah ini sikap wanita atau naluri seorang ibu? Dialog P.Ramlee sekali lagi mngingatkan komedi ahli nujum pak belalnag.."apakah dia wahai ahli nujum perkara yang sikit-skit, jarang-jarang, kadang-kadang kita lihat dan TAK PERNAH DIBUAT SEORANG IBU"      DSRM Jawapanya.



Profil diatas mengingatkan kita resume permohonan kerja yang menunjuk kita bertukar jawatan dan kerja dalam kehidupan kita mencari rezeki. Namun profil ini adalah profil seorang wanita bertukar suami mengejar impian yang tidak ketahui dan sanggup melakukan apa sahaja mengejar impian mahkota FIRST LADY OF MALAYSIA


 MADU KEDUAKU (2)
Jarang-Jarang Kita Dengar
Bercerai kali pertama mungkin salah lelaki. Kalau kali kedua salah siapa? Ada wanita ingin berkongsi pendapat? Mungkin juga tetap salah lelaki namun ini Pak Nujum katakan CERITA KADANG-KADANG KITA DENGAR..tebus bini orang atau tebus talak..yang mana satu sebenarnya sejarah yang patut ditulis dalam perjalanan hidup First Lady of Malaysia..Farid Ismeth Emir suami kedua DSRM..siapa tidak kenal Farid Ismeth Emir, seorang pemberita yang kacak dan bersuara macho.Tidak ada pengganti untuk sesiapa mengambil alih peranan beliau sebagai pembaca berita dengan suara macho yang ramai rakyat Malaysia nantikan di kaca TV.Ini pun aku racunkan dengan tangan kiriku..Skandal turun naik Pejabat Meteri Besar Pahang tertulis dengan jelas siapakah wanita yang mnjadi mangsa mainan Madu 3 oleh DSRM..
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam pernah bersabda,
الْمُخْتَلِعَاتُ هُنَّ الْمُنَافِقَاتُ .
Para istri yang minta cerai (pada suaminya) adalah wanita-wanita munafik.” [Hadits shahih. Riwayat Tirmidzi (no. 1186) dan Abu Dawud (no. 9094),
dari Abu Hurairah radhiyallahu 'anhu

CERITA GOSIP KELUARGA 69
Antara ceritia-cerita Pejabat Menteri Besar Pahang yang kita dengar dan baca..

DSRM menjanda dah dua kali tetapi mudah untuk beliau mendapat jodoh. Pelbagai cerita dan kisah terdengar ada yang mengatakan Bomoh & Puaka & Sihir adalah sebahagian dari permainan dalam mengejar cita-cita terutama dalam kisah cinta terlarang atau merampas suami orang..Adakah benar "ROSMAH PUAKA" dan cerita disebalik video Rosmah Puaka suatu kebenaran atau reka karya pihak tertentu..Fenomena Rosmah Puaka pernah melanda Malaysia dan pelbagai cerita yang tersurat dan tersirat dipaparkan kepada duania. Apalah nasib DSRM yang diperlakukan sedemikian rupa?Atau adakah ini balasan pada ketaksuban dan keinginan melampau yang menjadikan cerai sebagai mainan kehidupan dalam mencapai matlamat nafsu dan cita-cita melampau..bak kata "Farid Ismeth Emir-FIKIR-FIKIRKANLAH...
MADU KETIGAKU (3)
Sikit-Sikit Kita Dengar
"Madu Ketiga akhirnya membuahkan hasil menjadikan aku FLOM..Akulah FIRST LADY OF MALAYSIA, Akulah di takhta idaman semua wanita Malaysia, Akulah Permata Negara, Akulah Srikandi Negara, Akulah Ibu kepada Permata Negara dan segalanya yang Akulah....tetapi lupa disebut Akulah Satu-Satunya Wanita Berkahwin Cerai dan Bernikah tiga (3) Kali dan Akulah yang menikmati Madu Tiga dari tiga lelaki..Akulah yang harus ditulis pada sejarah buku teks pendidikan moral bagi wanita Malaysia..Akulah juga Ibu Kandung yang mampu melupakan anak kandung sendiri dan lupakan mereka dari sejarah hidupku dan tidak juga ku melawat cucu-cucuku..Katakanlah apa sahaja terhadapku dan semuanya kerana irihati terhadap aku First Lady of Malaysia..pedulikan mereka , Pandanglah, Lihatlah dan Pujilah First Lady of Malaysia .."Aku yang cantik, aku yang manis, aku yang manja.." dan akulah Fist Lady of Malaysia membuat video rakaman nyanyian dengan artis-artis tetapi aku tidak akan menyanyi untuk tidurkan cucu-cucuku dari sejarah hidupku yang lampau..adakah ini naluri hati seorang wanita yang mungkin bermain di sanubari FLOM.."
Mahligai kehidupan KERABAT DIRAJA pun DSRM mampu runtuhkan  dan pelik apakah kekuatan sebenar DSRM sebagai seoarang wanita.DSRM adalah wanita menakjubkan memandangkan kerabat diraja pun mampu berundur dari menyelamatkan rumahtangga dengan Najib dan memberi ruang jalan untuk DSRM..apakah rahsia DSRM sebalik segala ilmu memikat..

Nasib baiklah Yang DiPertuan Agong itu jawatan bergilir dan terlalu ramai calon untuk memenuhi jawatan terebut..terselamat Datuk Seri Najib dari bahaya dan cubaan rampasan takhta bagi meneruskan misi ke mahkota peringkat tertinggi di muka bumi Malaysia oleh FLOM..Disebalik kejayaan dan kegagalan seseorang lelaki dikatakan ada wanita..betulke ungkapan ini? Atau sebalik kegagalan setiap lelaki berpunca dari diri sendiri..apapun ada juga kebenaran dalam cerita Perdana Menteri Malaysia. Pelbagai racun telah pun memakan diri DS Najib..antaranya pelbagai skandal dan isu yang tak sudah penghujungnya dan setiap yang dilakukan DSRM tidak pernah membawa kebaikan  dan akhirnya mengaibkan kebolehan DS Najib memimpin negara.

Hanya PAPAGOMO sahaja yang beriya mempromosikan DSRM atas sebab-sebab semua sedia maklum dan mungkin kerja blogger berbayar umpama orang upahan kena buat kerja bila telah menerima bayaran..Good Luck Papagomo.Sungguh kelakar dan gelihati dibuatnya terbaca artikel DSRM makan dalam polisterine pun boleh dijadikan sandiwara sikap terpuji FLOM.Apa kata bawa DSRM ke Restaurant Makanan Daun Pisang and war-warkan DSRM makan nasi atas daun pisang.

Lirik lagu Racun & Madu diatas amat sinonim untuk DSRM, pelbagai racun telahpun terkena DS Najib dan sedang menanggung "Image Crisis Management" untuk perbaiki imej diri pada masyarakat. But damage has been done dari awal Madu Pertama sehinggalah Madu Ketiga..no turning back untuk memperbetulkan imej DSRM..jauhkan DSRM dari dunia dan pandangan masyarakat untuk sementara, berhentikan publisiti pada semua usaha DSRM, hentikan DSRM dari urusan rasmi dan fokus kpada Pertubuhan BAKTI, hentikan blogger upahan memuji setinggi langit terhadap DSRM. Hentikanlah Program Permata Negara dari pimpinan DSRM dan jika ianya baik jadikanlah program ini diaksanakan oleh Kemeterian Pembangunan Wanita  dengan pusat jagaan kanak-kanak seluruh negara. Bukan DSRM yang membuat dasar pendidikan negara dan tidak layak menjadi contoh kepada kanak-kanak yang masih kecil..Ini nasihat untuk DS Najib dan jika tidak ingatlah Permata Negara akan menjadi racun karier politik DS Najib.

Iniah kemahuan DSRM atau FLOM untuk terus memegang takhta dan inilah hawa nafsu DSRM/FLOM terlampau yang bakal menghancurkan segalanya bagi UMNO dan Barisan Nasional. Bangunlah Pemuda UMNO dan minta DS Najib tunjuk keris UMNO kepada DSRM dan hentikan segalanya dan DSRM/FLOM adalah beban terlalu berat untuk terus dipikul.

Episod MADU TIGA akan diteruskan tidak lama lagi dan sama-samalah kita tunggu dan lihat apa ceritia dan kesudahanya.


WARKAH UNTUK DS NAJIB.

Pelbagai kontroversi sentiasa akan melanda DSRM dan ini adalah hakikat dan pelbagai bala dari pelbagai program anjuran DSRM terpaksa ditanggung oleh DS Najib dan kenapa ianya harus diteruskan? Hentikan DSRM dari menjejaskan imej DS Najib dan biarkan golongan yang seharusnya melaksanakan tanggungjawab kepada negara menjalankan tugas mereka dan jika anda seornag Perdana Menteri yang mampu membuat transformai maka laksanakanlah Transformasi DSRM dan jadikan DSRM hanya sebagai isteri dan ibu kepada anak-nanak kamu dan Penaung BAKTI dan yang lain arahkan bersara dari terus menjejaskan imej kepimpinan DS Najib. Jika transformasi ini gagal dilaksanakan maka akan gagal juga transformasi negara pada sektor lain kerana ianya dibuat bagi memenuhi hawa nafsu dan kemahuan diri bukan kemahuan negara dan rakyat. Beranikah DS Najib melakukan trnsformasi yang paling mudah untuk menjayakan UMNO & Kemenangan Barisan Nasional atau teruskan apa yang dilakukan dan akan hancurlah penilaian masyarakat kepada kepimpinan anda dan hanya DSRM penghalang bagi anda di angkat sebagai pemimpin yang baik di mata masyarakat.
 

57 comments:

  1. Replies
    1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل



      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      Delete
  2. aku bukan penyokong umno tapi tergamak ko bukak aib org lain yg belum tentu betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tahu tak betul?

      razali

      Delete
    2. kalau tak betul, yg peluk najib tu gambar sapa lak.? Rosmah ker?.. tu la janda Najib..
      Bukan masalah sokong UMNO atau PAS ke.. fakta sejarah tetap tidak boleh dilupakan begitu saja

      Delete
    3. uiks? nama umno_baru tapi bukan penyokong umno? yennaa macha..? kehkehkeh..

      Delete
    4. ngok.. pergi main ngan lembu..

      Delete
    5. dah masuk ISA la mamak nie kalau x btul....ko nie, walau ko dh lama pk pkai kepala lutut...tp skali skala pk laa gk pkai otak ko tu...

      Delete
  3. kalau ta betol tak kan ia berani keluarkan kat sini?ngok

    ReplyDelete
  4. umngok... umngok

    ReplyDelete
  5. aku bukan geng amngok, tapi orang cakap kalau boleh kita berpolitik jangan sampai masuk dalam kain orang, jgn jadi serupa geng amngok

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sesama masyarakat bro...tp kalau pemimpin @ pemegang amanah rakyat kita perlu dedahkn...supaya x jd ikutan...dlm hadis pn ada...ko belek2 sket, bengap sgt nih!!!

      Delete
  6. apa yg xbtol nya..? najib dah kahwin..? rosmah dah kahwin..? semua org tau la..

    umno_baru : ko kena banyak membaca sket...baru nampak cerdik...lau x, umno tipu ko je sampai mati...kah kah kah

    ReplyDelete
  7. kah kah kah ... umno baru memang bongok.. apa yg peliknya kalo perempuan kawin sampai 3 kali ... yg kahwin berpuluh kalipun berlambak... umngok!

    ReplyDelete
  8. latarbelakang pemimpin perlu diselidiki sbb boleh jejaskan rakyat

    ReplyDelete
  9. kelakar betul yg bagi komen kat sini..

    nampak sgt tak matang..

    kena tang korang.. bukan main lagi ko tegak kan..

    hehehehe.. tapi kalau kena org lain ko pijak2.. hahaha

    ni la dia pemikir2 yg di lahirkan olih wali terompah..

    hahahaha.. pas pis puuuussss ( mcm bunyi kentut ake je )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak anak terompah ke??

      Delete
    2. pas pis pusss???

      UMNO.. ONMU.. & NO NO

      macam bunyi kentut rosmah.... booooopppppppp

      Delete
  10. dah lama dahhhh....hanya org2 pejabat MB pahang je yg tau dan ble cite....org2 lain kna doktrin tentang kebagusan PM dan Isteri bertahun2....x pe...Allahh Maha Adil..

    ReplyDelete
  11. benda benda ini jika tak betul orang tak kata dari dulu lagi...

    ReplyDelete
  12. janda 3X malaysia...kah..kah...kah... janda puaka jual puiki...kah...kah...kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita yg benar memanglah ade kebenarannya...kalau tidak xberani nk letak kt sini...walau bagaimana pun kita xlari dari ketentuan Ilahi jodoh pertemuan....kita sebagai insan kerdil disisi Allah wajib menerima ketentuanNYA...bukn nk menyebelahan sesiapa...tapi sebagai wanita...tidak mahu perkataan cerai dalm kehidupan perkahwinan ...alhamdullilah dgn DS Najib ...pjg jodoh DS Rosmah...InsyaAllah jodoh terakhir DS Rosmah...dgn DS Najib....

      Delete
    2. ntah apa-apa la korang nii... mcm upin ipin btl.. btl.. btl..

      Delete
  13. Memang awak ni kaki kentut. Hari2 kena kentut Najib dan Rosmah dah berjangkit pulak penyakit tu kat awak. Kesian.

    ReplyDelete
  14. takutnyeww ngan politik malaysia nih..mcm2..isk iskk..

    ReplyDelete
  15. apa cerita dgn vdo anwar dok balun cina???

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahkamah ada bukti ker? nt ko tu aku balun nt....free2 je..

      Delete
  16. Ala ..kalau betul pun apa salahnya ye tak.. Bukan nye takde surat nikah cerai.. semua tu ada..

    ReplyDelete
  17. Gua betul2 tak paham isu ni. kahwin cerai kahwin cerai.. ostat pas pun selalu buat benda ni.

    kalau dsrm dikatakan akan menghancurkan BN dan UMNO.. tak ke bagus tu utk korang?

    Ape la korang obsessed sgt dgn pompuan rambut besar ni. Udahle jgn buang masa dgn benda remeh ni

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum wbt.
    Sebagai seorang pemimpin mesti lah bersih, kerana ianya sebagai contoh. Dah bolih di selidiki latar belakangnya supaya tidak jadi fitnah. Sebagai contoh pemimpin, Omar Abd.Aziz,Sultan Ahmad Al-Fateh dan Harun Al-Rashid. Isteri Harun Al-Rashid membina saluran air untuk kegunaan jemaah haji dari Baghdad ke Arafah dengan duit beliau sendiri. Ada kesan peninggalan nya di sepanjang perjalanan ke Arafah. Omar Abdul Aziz, menangis tidak mahu mahu jadi pemimpin kerana takut di persolakan di hadapan Allah nanti. Sultan Ahmed Al-Fateh yg muda tidak tinggal tahjudnya dapat menawan Istambul yg kebal dan tersergam indah kini di Turki. Di M'sia pula sebaliknya, kalau di Jepun ada scandal sikit je resign dengan sendirinya, berlainan di M'sia.Dah jelas pun masih bertahan dan di pertahankan. Wallahuallam. Yg baik dari Allah yg buruk dr kelemahan sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kira pemimpin berakhlak:
      Siapa yg layak?
      1. Najib bercerai kawin lain- Rakyat tahu
      2. Anwar terlibat liwat - dinafikan PR
      3. Nik Aziz Guru yg Mursyid- dia kata parti pas masuk syurga walaupun berdosa maksiat atas k/api.

      Delete

  19. BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ <--petikan yg wa amik bawah skali..

    1- spatutnya lebih jelas diterangkan adab mengomen supaya rakyat malaysia yang kini hanya pandai mengomen
    2. mewujudkan sekolah untuk lebih beradab..ape lah korang ni.. isk2

    ReplyDelete
  20. slm,, mne ko dpt fakta ni bep,,,kalaw betul pn,xbaek cerita hal org,, lg2 lw cite 2 PANAS,, kwn xde brpihak kt sape2 pn just komen je

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy stuju..x baik cerita aib org, berdosa..dosa dgn Allah senang taubat tp dosa dgn manusia susah...wlw citer tu benar ke tak bukan isunyer...sbg org islam kita bukan hina tetapi sepatutnya kalau nk komen biar berbentuk teguran, seperti cara beliau membelanjakan wang rakyat adakah wang itu digunakan untuk kebaikan rakyat? sertakan fakta berhubung isu tersebut. Pasal kawin & cerai nie kekadang nasib gak...kenalan saya sampai 4x...dah kalau kena pukul @ x beri nafkah @ suami penzina, takan nak tinggal bersama lg...so kita tak tau masalah sebenar rumahtangga org. Kalau kita sembarangan menyebar fitnah atau keburkan/dosa org, berdosa besar tu...Saya bukan penyokong dan bukan juga peminat..sebenarnya saya terbaca ruangan ini semasa sdg membaca kisah akhir zaman... dan tertanya apa sbb benci sgt kat rosmah nie...??? Apapun kesalahan beliau kita sesama islam wajar menegur kalau berdaya(tanpa mengaibkan), jika tidak mendoakan agar Allah memberi mereka pertunjuk dan hidayahNya. Marilah kita kembali ke jln Allah sesungguhnya kita kini berada dipenghujung zaman...semoga allah melindungi kita dari fitnah akhir zaman, amin

      Delete
    2. yaa.. setuju kita dipenghujung zaman... jaga la diri sendiri lagi baik...

      Delete
  21. tak de benda la isu kat sini,tapi umno/BN kalah.

    ReplyDelete
  22. kau je ker yang komen? ss la tu? kesian....

    ReplyDelete
  23. saya pribadi tidak suka Najib, kalo istrinya.. no comment lah, padahal saya tidak ada urusan langsung
    Najib sebagai PM tidak penting bagaimana masa lalunya, yang penting apa yang dia lakukan ketika telah menjabat. karena hanya sejak saat itu dia bertanggung jawab terhadap rakyat.
    Masyarakat Indonesia banyak yg tidak suka Malaysia di bawah Najib dan pemerintahannya. Saya harap ada pergantian pemerintahan di Malayasia, walau memang tidak ada jaminan oposisi akan lebih baik daripada pemerintah saat ini, tapi jika oposisi menang itu akan membuka pintu pada iklim demokrasi yang lebih dinamis nantinya. Insyaallah
    Saya harap dengan pemerintah yg baru hubungan Indonesia dan Malaysia akan lebih baik, apalagi Anwar cukup dikenal di Indonesia
    Indonesia jg menghadapi pemilu di thn 2014 dgn Prabowo sebagai kandidat capres [calon presiden] terkuat saat ini. Rakyat Indonesia yg cenderung nasionalis/militan dan suramnya hubungan Indonesia Malaysia belakangan ini ada hubungannya dengan menguatnya Prabowo sebagai capres.
    Yang ingin saya sampaikan.. selain urusan keadilan dan masalah dalam negri di Malaysia sendiri, pemerintahan di bawah pimpinan Najib jg telah membawa hubungan dengan Indonesia ke tahap yang berbahaya

    ReplyDelete
  24. grand design by pembangkang ... hati2 jgn dpt dosa kering ... nanti mampus nanti ko menyesal ... fikir2kan ape ko rang dpt.
    duit ke ...pangkat ... kedudukan .... tapi yg pasti dosa2 lah yg ko himpunkan ... bertobatlah lebih2 lagi yg memulakan cerite2 ini.

    ReplyDelete
  25. Saya ni bukan peminat DSRM tapi saya tahu Farid tu confirm bukan bekas suami dia coz saya ada family member yag pernah jadi jiran Farid kat Flat Sg. Baru, Kg. Baru. Kalau betul PM kita tebus talak (hopefully not) nampaknya DSRM main kayu tiga. Imagine.. isteri PM...adalah seorang perempuan yang main kayu 3 ...apa hukumnya. Dan PM kita pula... layak ke jadi seorang pemimpin...? Fikir-fikirkanlah.

    ReplyDelete
  26. Saya bukannya menyokong mana2 parti atau sesiapa saja. Cuma saya rasa aib orang tak bolehlah diuar-uarkan untuk tatapan umum. Setiap orang ada masa silam tersendiri yang tidak sepatutnya disebar-sebarkan dan saya pasti penulis artikel ini pun ada masa silamnya tersendiri yang dia tak nak sesiapa tahu...apa lagi untuk tatapan orang ramaii? Jika anda ada seorang isteri dan ditakdirkan dia ialah janda yang ada kisah silamnya yang didedahkan pada umum dan telah dikritik hebat pula orang orang ramai....apa perasaan anda?

    ReplyDelete
  27. Semua org kalau kawin, nk kawin selama-lamanya. Siapa pulak nk pilih cerai-berai. Kalau sudah berjanji dengan Allah nasib yg kita minta padaNya begitu, siapakah 'org lain itu' yg tersangat pandai menulis semula dan mengejek isi Lauh Mahfuz. Apakah yg menulis ini yakin rumahtangganya terpandang orang, imam org2 muttaqin, tak bercerai berai. Jaminkah dia nasibnya sendiri, anak2 perempuannya, adik kakaknya. Terasa kagum pula dengan kehebatan dan keberanian org ini menulis tentang salah satu 5 perkara yang dirahsiakan Allah:- ajal, maut, tanah kubur, langkah dan rezeki. Siapa boleh teka jodohnya siapa, matinya bila macamana, di mana kuburnya, esok kakinya menapak ke mana, minggu depan dia makan apa... hebat org yang menulis ini... mungkin dia boleh merancang sendiri nasibnya... dan yakin tak siapa akan menghina takdirnya.....

    ReplyDelete
  28. Berhati-hatilah bercakap, jgn sampai jadi hutang di akhirat. Kesian ada pada DSRM, jeles pun ada. Mana tak jeles, kaut pahala free setiap masa... untung la badan. Teringat kisah di internt seorang wanita waktu hidupnya dikutuk org kampung perempuan tak baik, waktu mati wajah jd indah, kubur jd wangi. Hairan org kampung. Kata tok imam dia mengaut pahala org mengumpat...... wahai penulis aib org, bertaubat nasuhalah. Banyak sangat ke pahala dan ibadat tu weh. Kut apa yg ditulis terbalik kong nnt, lg dahsyat nasib awak, bawak la bertaubat!

    ReplyDelete
  29. tgk muka dh tau.. ade evil dlm diri..
    suruh najib kawin lain la... cmfm bini baru najib kena bom...

    ReplyDelete
  30. aku xtau betul ke x cite kt blog ni 100%.. tp kuyie @ tengku zainah iskandar tu makcik aku. mmg die kwin dgn najib dlu... tp tu kisah dlu2. family kami dah xamek port dah. juz mak aku ckp, najib dlu dgn skrg mmg lain..

    ReplyDelete
  31. Kakak aku pun kawin 3x biasa je... Hidup pun bahgia tp tak masuk lak dalam mana2 crita munkin pasal kak aku bukan bini pemimpin kot.
    Takkan 2 org wanita je kawin 3x .. Jodoh maut ditangan tuhan.... Semuga perkahwinan itu kekal sehingga mati... Buat apa kita gosip cerita org. Byk lagi ilmu harus dituntut.siapa je xkira PM ke bini dia ke semua orang ada masalah keluarga masing2.klau nk pemimpin ada akhlak xkan nk sokong anwar atau nik aziz...
    Pandangan aku je.

    ReplyDelete
  32. mcm ni kah org islam sejati mengaibkan sesama saudara...kamu tanggung la dosa diakhirat nanti

    ReplyDelete
  33. aku senang je..,mana2 yg nk bagi duit aku sokong dia..jadi skg xde sesiapa bagi aku duit. jadi, aku gelak je lah baca cerita dan komen TUKANG KARUT!! hahahahaha.....lawak2......tapi bodoh, langsung xmembina masyarakat....!

    ReplyDelete
  34. Apa kalut2. Jom pakat himpun duit, buleh beli cincin.

    ReplyDelete
  35. Rosmah kalau duduk belakang tabir takpe
    Jangan sapu duit rakyat -.-

    ReplyDelete
  36. yg pasal rosmah pg pjbt najib tu btl.mak aku org phang.sblm aku bace article ni pun mak aku ade crita..mak aku umor 60+ dh.xkn dia nk tau psl cite ni dri internet..

    ReplyDelete
  37. Hentam lah labu, selagi boleh
    Kalau betul, MENGUMPAT
    Kalau salah, MEMFITNAH
    Dua dua ahli neraka, nauzubillah!

    ReplyDelete
  38. Rakyat berkuasa tukar kerajaan
    Mesir
    Thailand
    Korea
    Jepun
    KERIS

    ReplyDelete
  39. Bonus Referral 20% (berlaku untuk selamanya
    Rollingan Mingguan 0.3% (setiap hari Kamis)
    Daftar sekarang juga hanya di Sekopqqpoker.com
    sekop poker
    sekop 88
    poker 88
    poker 88 domino
    deposit via pulsa
    uang asli indonesia
    daily gift
    weekend gift
    bonus jackpot x3
    http://bit.ly/2pQ7LMb
    http://bit.ly/2NJhXQa
    http://bit.ly/2OBa7NP
    http://bit.ly/2NJhXQa
    http://bit.ly/2yzfHFI
    http://bit.ly/2QQ884Z
    http://bit.ly/2A8PzUe
    http://bit.ly/2PxQ1kf
    http://bit.ly/2RLffgp
    http://bit.ly/2pQ7LMb

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers