PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Saturday 15 June 2013

Mahathir masih belum puas jadi PM 22 tahun




KUALA LUMPUR: “Inilah watak kerakusan kuasa Tun Mahathir yang tidak pernah kenyang,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar).

Beliau berkata, bekas Perdana Menteri itu sentiasa lapar dengan kuasa, tidak seperti Perdana Menteri yang lain, apabila bersara tidak banyak hendak campur tangan dalam pentadbiran negara.

Ahli Parlimen Bukit Gantang itu menyatakan demikian sebagai respons kepada kenyataan Mahathir yang telah ‘berwasiat’ kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya jangan memberi muka kepada pembangkang.

Ayah kepada Menteri Besar Kedah itu dilaporkan menyatakan demikian selepas menghadiri majlis makan malam sempena Dialog Antarabangsa Langkawi (LID) 2013 di ibu negara semalam.

Bagi Idris, selama 22 tahun Mahathir mentadbir negara, hancur segala-galanya daripada sistem kehakiman, demokrasi, hak asasi, ekonomi, rasuah, penghinaan pada hukum agama, ulamak dan politik.

“Rakyat jangan terkejut tindakan yang akan diambil oleh Najib apabila beliau mengikut skema yang telah dicadang oleh Tun. Beliau di dalam keadaan yang goyang, sebagai  Perdana Menteri dan Presiden Umno,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Sebagai Perdana Menteri, ujarnya Najib terpaksa berhadapan dengan Pakatan Rakyat dan kemarahan rakyat, manakala di dalam Umno sudah ada gelombang untuk mencabar presiden.

Tambahnya, situasi yang ada kepada Najib, maka beliau akan ikut apa sahaja yang diperkatakan oleh Mahathir.

“Najib terpaksa ikut, kalau dia mahu hayatnya panjang di dalam Umno. Kenyataan Tun sebelum pilihan raya yang mengatakan jika Najib gagal mendapat keputusan yang cemerlang di dalam PRU 13 mesti meletak jawatan.

“Amaran inilah  sedang menghantui Najib. Oleh itu apa sahaja Tun suruh mesti ikut, seolah-olah seperti ‘wali mujbir’,” katanya lagi.

-harakahdaily

5 comments:

  1. Yang jadi masaalah pada gambar di atas tu,dia tu,pengundi tegar BN ker.Tak cukup ker Pas dah buat cacar marba agama islam sejak bersetongkol dgn Dap dn Pkr.

    ReplyDelete
  2. Betul la sabda Nabi saw,sekiranye manusia yg ALLAH swt panjangkan umurnye semoga banyak2 beribadat tapi sekirnye dia alpa dan leka rohnye akan dicampakan kdlm Api Neraka Jahanam.Wallahualam.pesan aku, Anak Mamak ni BERTAUBAT LA SEBELUM KAU MATI MENINGGALKAN DUNIA YG PENUH KHAYALAN INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la dgn nik ajis. bertaubatlah.

      Delete
    2. Haha dengan tgna pun nak sakit hati haha apa barang la kau!

      Delete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers