PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Sunday 10 November 2013

Gambar Wajah Sebenar Laksamana Hang Tuah Didedahkan


Gambar diatas ialah rupa atau wajah Laksamana Hang Tuah Sebenar. Sebelum ni, tiada seorang pun yang tahu bagaimana rupa wajah Hang Tuah dan hanya mendengar kehebatan pahlawan ini melalui sejarah. Gambar ini milik peribadi Ahli Bersekutu Persatuan Sejarah dan Warisan Melayu Duyong (Pesawad), Datuk Dr Ibrahim Ghaffar yang bersetuju untuk mendedahkan dan berkongsi wajah Hang Tuah kepada orang ramai selepas Pesawad mengemukakan permohonan pada Jun lalu.

Sementara itu, Dr Ibrahim berkata, potret lukisan Hang Tuah itu terhasil pada 1989 selepas beberapa kali bertemu dengan pahlawan itu di alam ghaib bermula pada 1988.

“Selepas beberapa kali bertemu dan wajah sama tampil, saya tidak ragu-ragu lagi bahawa memang dialah Hang Tuah lalu saya minta bantuan seorang rakan melukis potret Hang Tuah berdasarkan cerita saya,” katanya.
 
-sufferedge.my

24 comments:

  1. Menantu Hang Tuah pun Sultan pinjam.Jadi apa hebat Si Tuah dan keluarga.Baik sanjung Nabi Muhammad SAW dan para sahabat.

    ReplyDelete
  2. gambar ni aku dah tengok lama ada kat muzium negara, sejak aku sekolah rendah lagi sekitar awal 70an...

    ReplyDelete
  3. memang dah sah Malaysia bukan Tanah Melayu tapi Tanah Mamak (DKK)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daerah jajahanya di Tanjung Kling.Kalu di Kelante kling bermaksud india kasta rendah..

      Delete
  4. Hang Tuah xpandai senyum rupanya !!
    masam je time nak bergambar tu.. !
    mungkinkah ini pelakun dr India..?

    ReplyDelete
  5. Agonglah nabi kerana tidak ada makhluk di muka bumi ini boleh memberi safaat selain Rasullulah.

    ReplyDelete
  6. gambar ketua putera umno....

    ReplyDelete
  7. wajahnya tidak sepertimana yg digambarkan dalam sejarah melayu tu....

    ReplyDelete
  8. Hang Tuah - Tak Melayu Hilang Di Dunia - Ini Lah Kata2 Mamak Pundik Dari Benua Keling iaitu Abdullah Munshi yg telah ditongkangkan dari benua keling menjadi pencacai kpd East India Company. Sejarah Melayu hasil ciptaan Abdullah Munshi atas arahan East India Company . Tengok betul2 gambar hang tuah tu -,hasil mimpi dr ibrahim ghaffar . Melayu selalu diperbodoh sepanjang sejarah , Allah pun tak sudi nak lantik nabi dari kaum melayu sbb .............Nabi Melayu pun akan kena tipu - Tippu adalah seorang Sultan di benua keling .

    ReplyDelete
  9. Yakin setelah bermimpi berkali kali dengan wajah yang sama seterusnya yakin itu adalah Hantu Ah. Bunyi macam jadi bomoh dapat ilmu dalam mimpi dan seterusnya boleh rawat orang. Pirahhhh mabuk. Tak habis habis nak menunjukkan kebodohan melayu tanah keling. Bodo pianggg

    ReplyDelete
  10. Hang Tuah bangsa Cina dari keterunan pengiring Hang Li Po.

    ReplyDelete
  11. karut marut la yob....tak ada kena mengena dengan islam.orang nak sanjung kalau ada usaha2 ht meningkatkan syariat islam.ini hanya cerita bergaduh dan taat setia pada raja je..buang masa saja .rakyat biasa sanjung2 raja tapi raja ada peduli ttg rakyat.usah kan rakyat islam pun depa tak peduli..saya tak ambil port la bab2 ni.buang masa...

    ReplyDelete
  12. Salam
    Kalau tuan puan tak setuju pun, janganlah mengata kat Hang Tuah tu.. dia kan dah meninggal dunia. Insaflah dan ingat kepada Allah

    ReplyDelete
  13. Saya bersetuju dengan Rohaya M noor...Hang Too Ah ada lah pengiring Puteri Hang Li Poh...bukan nya bangsa Melayu seperti yang di agung agung kan...cerita kehandalan nya hanyalah mitos yang sejengkal di jadikan sedepa.....!!

    ReplyDelete
  14. hang buah atau buah hang

    ReplyDelete
  15. hang reezal mereecan naena mereecan dari pulicat/keerala.nampak sangat tanah melayu adalah franchise benua keeling.lepas tengok rajnikan kat astro,ngantok,tidor.pastu mimpi rajnee pakai telok belanga.kuang kuang kuang.

    ReplyDelete
  16. MAK AWAK ORG MANA ? ..KEDAH ...APASAL TAK TANYA MELAYU ATAU TIDAK PASAL SINONIM KITA SEBAGAI BANGSA MELAYU , ADA KE KITA TANYA ORG KEDAH ATAU PAHANG ..AWAK ISLAM ATAU KAFIR ? TAK DE PASAL MELAYU ITU SINONIM DGN ISLAM ,,,MELAYU ITU ISLAM.

    ReplyDelete
  17. BILA ORG BERKATA HANYA IKUT NABI MUHAMMMAD...ITU BETUI , TAPI AKAN JADI SALAH JIKA DEPA TAK TAHU MUHAMMAD MANA YG NAK DI IKUT ..MUHAMMAD NABI , MUHAMMAD QURAISY, MUHAMMAD RASUL ATAU MUHAMMAD MANA ? Allah yg menjadikan manusia ini berbangsa-bangsa , adakah kita nak tolak bangsa?..jika tolak bangsa seolahnya kita tolak firman allah dan jika tolak firman allah kita adalah goloongan kafir

    ReplyDelete
  18. Melayu.. bangsa Mala.. bani Jawi siapa siti Kenturah... kenapa nama Banjaran himalaya.. melayu bukan hanya di malaysia saja, Melayu sebelum Islam adalah beragama Hindu.. pendita hindu di alam melayu berbangsa melayu.. Penduduk India juga ada berbagai bangsa dan pelbagai Agama. Jangan kata orang India itu semua sebagai hindu.. Berapa ramai India Muslim di Malaysia.. berapa ramai Orang India Muslim yang datang bersama keturunan Arab datang keAlam Melayu mengembangkan Agama Islam.. Usah dipertikai tentang mamak atau melayu.. melayupun ramai yang mengaku Islam tetapi tutur kata mengikut Iiblis dan Syaitan.

    ReplyDelete
  19. mimpi jumpe kt alam ghaib? org da meninggal gi alam kubur. leh jumpe2 plak.. ape mengarut daaaaaa

    ReplyDelete
  20. Manusia perangai buruk, bodoh dan Jahil selalu x sedar akan diri mereka..

    X payah kata lebih baik sanjung Nabi Muhammad la kalau kata2 tu x mencerminkan apa yg diajar Nabi Muhammad pun.. kalau korang hina Hang Tuah lebih baik korang hina bapak korang.

    Hang Tuah pengikut Hang Lipo..?? Macmana Hang Tuah boleh jadi pengikut Hang Li Po? Gelaran 'Hang'untuk Hulubalang Istana tu dah wujud lama sebelum zaman Hang Tuah dan Hang Li Po..Sebaliknya Puteri Li Po itulah dianugerahkan gelaran 'Hang' oleh Sultan kerana dia pandai berlawan.

    ReplyDelete
  21. Manusia perangai buruk, bodoh dan Jahil selalu x sedar akan diri mereka..

    X payah kata lebih baik sanjung Nabi Muhammad la kalau kata2 tu x mencerminkan apa yg diajar Nabi Muhammad pun.. kalau korang hina Hang Tuah lebih baik korang hina bapak korang.

    Hang Tuah pengikut Hang Lipo..?? Macmana Hang Tuah boleh jadi pengikut Hang Li Po? Gelaran 'Hang'untuk Hulubalang Istana tu dah wujud lama sebelum zaman Hang Tuah dan Hang Li Po..Sebaliknya Puteri Li Po itulah dianugerahkan gelaran 'Hang' oleh Sultan kerana dia pandai berlawan.

    ReplyDelete
  22. Notis!! Notis!! Notis!!

    Adakah anda ingin Refinance perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman tulen Online untuk mengamankan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Memohon pinjaman yang cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baru projek anda pada kadar faedah paling murah sebanyak 4%. Hubungi kami melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

    PERKHIDMATAN KAMI

    * Pinjaman Rumah
    * Pinjaman Auto
    * Pinjaman Gadai Janji
    * Pinjaman Perniagaan
    * Kenderaan Kewangan
    * Pinjaman Peribadi

    Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker enggan Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Jaminan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin bagi jumlah warganegara dan bukan warganegara.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers