PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Tuesday 23 October 2012

Jangan Bagi Undi Kepada Chua Soi Lek : ABIM

SHAH ALAM, 23 OKT : Umat Islam digesa tidak mengundi dan menolak Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13) akan datang walau di mana bertanding.

Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Amidi Abdul Manan berkata, kenyataan yang dikeluarkan Soi Lek berhubung pelaksanaan hukum hudud itu suatu kenyataan yang tidak berasas dan amat liar.

Amidi berkata, Soi Lek tidak layak untuk menjadi wakil rakyat yang tidak menghormati ajaran agama lain dan tidak memerlukan pemimpin seperti beliau yang gagal menyatuni pemimpin yang gagal menyantuni keharmonian masyarakat.

“Ini seolah-olah untuk menzahirkan kepada umat Islam dan bukan Islam akan keburukan hukum hudud yang difahami dari perspektif beliau yang jumud.

“Walhal, umat Islam yang berpegang dengan keimanan dan aqidah yang murni yakin bahawa hukum hudud adalah salah satu daripada hukum yang mampu memartabatkan kemurniaan sosial, undang-undang bukan sahaja kepada umat Islam malah kepada bukan Islam,” kata Amidi dalam kenyataan media.

Katanya, beliau amat memandang berat sikap pemimpin negara yang enggan memberikan teguran sedangkan keceluparan ini bukan kali pertama berlaku.

“Jangan beralasan dengan ‘maqasid syariah’ sedangkan suara ini semakin biadab.

“Sudah sampai masanya rakan sekutu pemimpin ini menyatakan sikap yang jelas kepada beliau kerana kedegilan dan kebiadabannya sudah melampaui batas,” katanya. (selangorku)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers