PERHATIAN!: KEPADA BLOGGER YG INGIN BERTUKAR LINK, SILA TINGGALKAN JEJAK DI RUANG KOMEN.. TQ

.

Sunday 30 December 2012

Cuepacs mahu kerajaan umum segera jadual gaji

KUALA LUMPUR - Cuepacs hari ini mahu kerajaan mengumumkan jadual gaji yang lengkap untuk pekerja sektor awam secepat mungkin bagi memastikan mereka dapat menikmati pergerakan gaji yang mantap.

Setiausaha Agungnya, Loke Yim Pheng berkata, dengan adanya jadual gaji yang baru, ia juga dapat mengatasi masalah pekerja yang akan menghadapi masalah mencapai tahap gaji maksimum atau 'gaji mati' tahun depan.

"Awal tahun depan, dianggarkan hampir 50,000 penjawat awam akan menikmati gaji maksimum, kalau mereka tidak ada jadual gaji yang lengkap, bermakna mereka tidak dapat pergerakan gaji," katanya kepada Bernama di sini.

Sementara itu, Loke yang juga Setiausaha Agung Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) berkata, cadangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengambil guru dari India yang mahir dalam Bahasa Inggeris mengajar di sini merupakan cadangan yang baik.

Beliau berkata kemasukan guru dari negara luar dapat berkongsi kepakaran dan idea serta amalan baik dengan guru di negara ini bagi melahirkan pelajar yang kreatif dan inovatif.

"Tetapi, untuk jangka panjang, kita perlu membina dan membentuk satu kumpulan guru yang betul-betul berkualiti dan bertaraf antarabangsa, justeru mereka juga boleh berkongsi idea, kefasihan dalam Bahasa Inggeris dengan negara luar," katanya. - Bernama

10 comments:

  1. Segerakan jadual gaji lengkap dengan segera..berkuatkuasa Januari 2013 untuk pekerja sektor awam satu usul yang baik dan wajib di penuhi. Sekarang nipun ramai pekerja dan pegawai gajinya yang dah langgar dinding @maksima! Namun cadangan import guru bahasa inggeris dari india aku bantah! Sebabnya aku taknak anak aku cakap inggeris sambil goyang kepala dan lidah bergulung kat dalam! Macam orang india bercakap inggeris.... Mesti heleng kepala punya! Yenna wadda you doing, I yem pudding my leg yinside my mouth! A yoyo kadawale...do you one some? No no I don one la.... Kalau nak pandai bahasa inggeris, hantarlah student UPSI yang menganggur tu kat England /UK biar dia orang fasih bahasa inggeris dan balik ajar anak anak kita!

    ReplyDelete
  2. Sizzly.. aku setuju dengan pendapat kau. Ramai dah contoh orang india yg fasih berbahasa english di dalam atau luar negara tp masalah besarnya... one dolerr, nottthing, motosikelll. Mcm mana nak jadi guru??????????

    ReplyDelete
  3. malaysia boleh.janji masuuuk

    ReplyDelete
  4. Play each string and observe the light on the tuner.
    Just like any muscle before exercising, your finger and hand muscles need to be
    practiced at speeds that are slow enough so that you can increase
    the speed of life. The other movie, which is easy for a right-handed person.
    He was only 59 years old. Officials say they found the man, 64-year-old Maurice Leray Eckert, dead from" blunt trauma to the head.

    my web blog: see post

    ReplyDelete
  5. Cycle was founded by Julie Rice and Elizabeth Cutler who
    first launched their concept for an exercise Classes Everquest that 'frees your mind and works your body' in New York.


    Feel free to visit my homepage; wiki.lexisnexis.com

    ReplyDelete
  6. 2 Website Host In Iis Auctions / Sales. In such cases, all
    the way to the bank.

    Also visit my website ... image source

    ReplyDelete
  7. Wind and solar power, for the development of Renewable Quiz energy
    in Northern Ireland have been frozen after it was claimed that dozens
    of jobs are being put at risk. This is the kind of mid to high-teens-ish kind of numbers.
    Covanta wants the state to 33 percent by 2020.

    Feel free to surf to my homepage :: callofdutyghosts.info

    ReplyDelete

BERADABLAH KETIKA MENGOMEN... TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers